گوناگون
الناز فرجی۸:۳۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

فضا مزایای خودش را دارد ولی اینترنت پر سرعت تا کنون جزو این مزایا نبوده است. فضانورد، اسکات کلی در توئیتر گفت: سرعت کانکشن ها از ایستگاه بین المللی فضایی از دیال آپ هم بدتر است. ( همکارش راید وایزمن موافقت میکند : ما کانکشن اینترنت خیلی کندی داریم ولی ایمیل قابل اطمینان )
اتصال به اینترنت در فضا با یک شبکه ی پیگیری داده ها با استفاده از ماهواره ها کار میکند. (همان دسته از ماهواره های ارتباطی که مهندسین ناسا در زمین برای ارتباط با فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده میکنند. ) و اینگونه نیست که بخواهند کمبود تکنولوژی داشته باشند. دیوید استیتز ، سخنگوی ناسا میگوید که : آنها در بخش خوابشان لپ تاپ دارند که به آنها اجازه ی استفاده ی محدود از ایمیل، توئیتر و اخبار را میدهد. و همچنین تبلت های آماده ای دارند که میتوانند برای وظایف عملیاتی مختلف از آن استفاده کنند و همینطور کنفرانس های ویدئویی با خانواده و دوستان در زمین. "


فضانوردان برای اولین باز 5 سال پیش به اینترنت دست یافتند. این حرکتی بود که ناسا معتقد بود به آنها کمک میکند که کیفیت زندگی بهتری داشته باشند و کمتر در فضا احساس دور افتادگی و انزوا کنند. چه چیزی سرعت کانکشن ها را در مقایسه با سرعت اینترنت گسترده ی زمین انقدر کند میکند؟  بهترین راه فهمیدن آن ، در نظر گرفتن فاصله ایست که داده ها باید طی کنند. وقتی که یک فضانورد بر روی لینک وبسایتی در فضا کلیک میکند، این درخواست ابتدا 22000 مایل به سوی شبکه ای از ماهواره های زمین آهنگ که خیلی دور تر از ایستگاه نزدیک است ، مسافت طی میکنند. سپس این ماهواره ها سیگنال را به رسیوری بر روی زمین میفرستند که درخواست را قبل از فرستادن پاسخ به همان مسیر ؛ پردازش میکند.
ناسا یک بار توضیح داد که :راه دیگری که برای فکر کردن درباره ی کانکشن اینترنت از فضا وجود دارد " دسترسی از راه دور به اینترنت با یک کامپیوتر زمینی " است. یا وقتی که ردیتور در بحث درباره ی کانکشن اینترنت عنوان کرد : پینگ به خاطر ارسال پیام ماهواره به زمین بسیار بالاست ولی پهنای باند آنقدر ها هم وحشتناک نیست. " پس ظرفیت ارسال داده ها قوی است ولی زمانی که برای ارسالش میبرد-با توجه به استاندارد های زمینی - بسیار کند است.
برای آنلاین شدن، فضانورد ها باید به همان کانالی که برای همه نوع فرمانی در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده میشود، وصل شوند. دن هوت، سخنگوی ناسا میگوید: این علم نجومی مربوط به ماهواره هاست که ما برای همه ی عملیات های فضاپیمایی استفاده میکنیم. این برای تعداد چیزها استفاده میشود .- نه فقط دسترسی به اینترنت بلکه هر دورسنجی ای و کلا هر داده ای که از سیستم های فضاپیما به سوی ایستگاه یا پایین میرود."
پس وقتی یکی از کارکنان ایستگاه فضایی بین المللی میخواهد ترموستات را بچرخاند یا بالا ببرد، همه ی این کارها توسط مهندسی در زمین انجام میشود. هوت میگوید: ما از ارتباط مخابره  ای از یک ایستگاه زمینی به یک ماهواره ی ارتباطی برای فرستادن آن فرمان ها استفاده میکنیم و با استفاده از همان کانال ها آنها را به اینترنت مجهز کردیم.
هوت میگوید: تغییر دما یک فرمان واضح و آسان است و به صورت آنی انجام میشود و با اینکه سرعت اینترنت در مقایسه با زمین کند است ولی آنقدر ها هم وحشتنناک نیست. سرعت در حد قابل قبولی است. ما توانایی فرستادن ویدئو هایی با حجم های زیاد را داریم و روزانه گیگابایت ها ویدئو فقط از downlink های خود کارکنان میفرستیم. ما این پهنای باند را داریم که آن ها را بدون گرانبار کردن سیستم به زمین بفرستیم.
هوت میگوید: در زمان فراغتشان میتوانند برنامه های تلوزیونی زنده و همینطور ورزش ها را نگاه کنند. فضانوردان حتی در فضا فیلم هم نگاه میکنند اگرچه برای اینکار به نتفلیکس تکیه نمیکنند. قبل از پرواز آنها میتوانند هرچه را که میخواهند بردارند تا ببینند. آن ها در واقع یک پروژکتور و یک صفحه ی نمایش دارند تا با آن فیلم ببینند. ( او نگفت چه فیلم هایی اما فضانوردان گفتند که در ماه های اخیر آنها فیلم های  gravity  و star wars  را دیده اند. ) ویدئوی پخش زنده در ایستگاه بین المللی فضایی موجود است . هوت میگوید: البته محدودیت هایی به غیر از کانکشن ها وجود دارد. در واقع این یک شبکه ی کاری است. پس یک دسترسی کاملا بدون فیلتر به اینترنت نیست.
به هر حال اتصال به اینترنت از آنجایی که ناسا از سیستم های laser based (مبتنی بر لیزر) استفاده میکند (روش را به laser based تغییر میدهد ) ، برای فضانوردان بهتر خواهد شد. همین حالا هم مهندسان با استفاده از پرتو لیزر، یک ویدئوی با کیفیت از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین فرستادند. ناسا گفت : این راهی سریع تر برای فرستادن داده هاست و یکی از راه های پیشنهادی ارتباطات آینده ی زمین و فضا.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیش از 2 میلیون از مردم هنوز از تکنولوژی Dial-up استفاده می کنند