ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نسبت به تحت تاثیر قرار دادن میلیون‌ها دستگاه مرتبط با فناوری اینترنت چیزها (IoT) با حمله به پروتکل ارتباطات بی‌سیم Z-Wave هشدار داد.
مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات اعلام کرد: پروتکل ارتباطات بی‌سیم Z-Wave که برای بعضی از دستگاه‌های اینترنت چیزها استفاده می‌شود، دارای آسیب‌پذیری بوده و موجب طراحی حمله‌ای می‌شود که امکان ردگیری و تغییر ترافیک بین دستگاه‌های هوشمند را برای مهاجم فراهم می‌کند.
Z-Wave یک پروتکل بی‌سیم است که توسط حدود ۲۴۰۰ فروشنده عرضه می‌شود. تراشه‌های بی‌سیم آن در حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه هوشمند استفاده می‌شود که عمدتا توسط دستگاه‌های اتوماسیون خانگی برای ارتباط با یکدیگر تعبیه شده است.
Z-Wave از یک کلید شبکه‌ی مشترک برای رمز ترافیک استفاده می‌کند. این کلید بین کنترلر و دستگاه‌های مشتری هنگامی که دستگاه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند مبادله می‌شوند.
آخرین استاندارد امنیتی Z-Wave، به نام S۲، از یک پروتکل توافق کلید (Diffie-Hellman (ECDH برای به اشتراک گذاشتن کلیدهای شبکه‌ی منحصر به فرد بین کنترلر و دستگاه مشتری در طول فرایند جفت کردن استفاده می‌کند.
لحظه‌ی جفت شدن دو دستگاه، دستگاهی که از نسخه‌ی جدیدتر Z-wave s۲ استفاده نمی‌کند، دو دستگاه را مجبور به استفاده از استاندارد S۰ می‌کند. مشکل این است که در استاندارد S۰ تمام ترافیک به طور پیش فرض با کلید رمزنگاری "۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰." رمز می‌شود.
یک مهاجم که می‌تواند یک دستگاه هوشمند را به جفت شدن با دستگاه دیگری، یک رایانه‌ی شخصی یا یک برنامه‌ی گوشی هوشمند از طریق استاندارد S۰ قدیمی‌تر فریب دهد، بعدا می‌تواند تمام ترافیک را رمزگشایی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه