کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

اینتل قصد دارد فناوری هوش مصنوعی را هر چه بیشتر در تمامی بخش‌های کسب‌وکارش وارد کند، و برای این کار این شرکت دست به خرید جدیدی زده است. این غول پردازنده‌های کامپیوتری Vertex.AI را می‌خرد، استارتاپی که ماموریت آن ممکن است توسعه‌ی "یادگیری عمیق برای هر پلتفرمی" باشد. این استارتاپ به همین منظور در حال ساخت موتور یادگیری عمیقی برای این کار است که PlaidML نامیده می‌شود.
اگرچه شرایط این معامله افشا نشد، اما اینتل در بیانیه‌ای این خرید را تائید کرد و گفت تمامی اعضای تیم Vertex.AI به اینتل می‌پیوندند. یادداشتی بر روی وب‌سایت Vertex.AI می‌گوید این تیم بخشی از واحد Movidius اینتل می‌شود، این واحد در اصل استارتاپ ساخت تراشه‌ی بینایی کامپیوتر است که در سال ۲۰۱۶ توسط اینتل خریداری شد.
Vertex می‌گوید اینتل به توسعه‌ی موتور PlaidML به عنوان یک پروژه‌ی منبع‌باز ادامه می‌دهد. با این موتور، این شرکت پشتیبانی از انواع سخت‌افزارها تحت مجوز Apache 2.0 با Intel nGraph را دنبال می‌کند. این شرکت می‌گوید "ما هیجان‌زده هستیم تا یادگیری عمیق را برای فرایندهای محاسباتی جدیدتر به عنوان بخشی از اهداف اینتل توسعه دهیم."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه