سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲ خرداد

سرانجام و پس از دو سال، اینتل CPUهای ۱۰ نانومتری Cannon Lake را به بازار عرضه می‌کند. پردازنده‌ی نسل هشتم i3-8121U، دارای ۲ هسته و ۴ رشته‌ی پردازشی است، فرکانس پایه‌ی آن ۲.۲ گیگاهرتز است که در حالت بهبود فرکانس به ۲.۳ گیگاهرتز افزایش می‌یابد.
TDP (میزان برق مصرفی برای تجهیزات لازم جهت خنک کردن) 15 وات است، پس از این لحاظ i3-8121U تقریبا برابر با i3-8130U، پردازنده‌ای ۱۴ نانومتری است که اوایل سال جاری عرضه شد. تفاوت آن، آن طور که اینتل گفته این است که پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری جدید GPU ادغام شده ندارد. این بدان معناست که اینتل هنوز به این نتیجه نرسیده است که چگونه فناوری GPUاش را به طور قابل اتکایی در داخل پردازنده‌های ۱۰ نانومتری‌اش قرار دهد و آن بخش از تراشه را غیر فعال کرده است.
کجا می‌توان این پردازنده را پیدا کرد؟ در Lenovo Ideapad 330 که در تعدادی از خرده‌فروشی‌های چینی با قیمت ۴۴۹ دلار به فروش می‌رسند، می‌توان این پردازنده را دید. مدل 330 نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با وضوح تصویر ۷۶۸*۱۳۶۶ و پردازنده‌ی گرافیکی AMD R5 دارد.
ArsTechnica گزارش داد این تراشه از حافظه‌ی رم LPDDR4 و LPDDR4X پشتیبانی می‌کند که حافظه‌هایی کم مصرف هستند و می‌توانند باعث افزایش مصرف موثر باتری شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه