کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير

در هفته‌ای که برادکام برای خرید کوالکام شکست خورد، اینتل شرکت تراشه‌ی دیگری را خریداری می‌کند. این شرکت در تلاش برای سازگار کردن کسب‌وکار خود برای همگام شدن با نسل بعدی دیوایس‌های محاسباتی است. و حالا اینتل اعلام کرد eASIC را می‌خرد، شرکت نیمه‌هادی که تراشه‌های قابل تنظیم eASIC را برای استفاده در وایرلس‌ها و محیط‌های رایانش ابری می‌سازد.
شرایط مالی این معامله اعلام نشده است، چراکه قیمت پرداختی برای اینتل مهم نیست. EASIC، دارای ۱۲۰ کارمند است، در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و Khosla ،Kleiner Perkins، و Seagate را در میان سرمایه‌گذاران خود دارد. این شرکت در مجموع ۱۴۹ میلیون دلار افزایش سرمایه داشته است.
بر اساس اطلاعات PitchBook، شرکت eASIC در سال ۲۰۱۲ سرمایه‌گذاری مجددی داشت و سپس در آخرین دور تامین بودجه‌اش در نوامبر ۲۰۱۷ و پس از تزریق پول حدود ۱۱۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری شد.
تکنولوژی و تیم eASIC بخشی از گروه راه‌حل‌های قابل برنامه‌ریزی اینتل (PSG) خواهند بود، این تیم پس از خریداری Altera توسط اینتل در سال ۲۰۱۵ با قیمت ۱۶.۷ میلیارد دلار تشکیل شد. Altera یک تولیدکننده‌ی تراشه است، Dan McNamara از مسئولین این گروه گفت ایده‌ی ما کامل شدن این تیم‌ها با فناوری eASIC است.
در حقیقت اینتل و eASIC همکاری خود را در سال ۲۰۱۵ آغاز کردند، زمانیکه eASIC شروع به ارائه‌ی حجم وسیعی از طراحی‌های ASIC به اینتل برای تراشه‌های Xeon کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه