سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت

اینتل که هم اکنون در حال فروش تراشه‌های کم‌حجم خود است، گفت که انتظار دارد تولید این تراشه‌ی ۱۰ نانومتری را به سال ۲۰۱۹ موکول کند. این شرکت این خبر را در اولین گزارش مالی سه ماهه‌ی خود عنوان کرد. اینتل در این دوره شاهد ثبت رکورد ۱۶.۱ میلیارد دلاری درآمد و ۴.۵ میلیارد دلاری سود بود که نسبت به سال قبل رشدی ۵۰ درصدی داشت.
پردازنده‌های Cannon Lake که در تراشه‌های ۱۰ نانومتری جدید اینتل استفاده می‌شوند، در اصل انتظار می‌رفت در سال ۲۰۱۶ رونمایی شود. از آن زمان، رقبای اینتل، TSMC و سامسونگ تراشه‌های ۱۰ نانومتری متعلق به خود را عرصه کرده‌اند. سامسونگ تراشه‌های ۸ نانومتری با کیفیتی دارد که تا زمان رسیدن Cannon Lake، این نمونه احتمالا تولید می‌شود. اینتل گفته بود که فناوری ۱۰ نانومتری‌اش از سامسونگ و TSMC برتر خواهد بود، چراکه در هر اینچ مربع از آن ویژگی‌های بیشتری وجود دارد.
با توجه به اعداد و ارقام درآمدی اعلام شده، تاخیر Cannon Lake تاثیری بر اینتل نداشته، اما هنوز هم بیشتر سهم درآمدی این شرکت از تجارت مرکزی PC آن است. با بررسی‌های موشکافانه بر روی تراشه‌های Ryzen 2، شرکت AMD ممکن است در سال آینده فروش بیشتر برای Intel PC را قطع کند. و با توجه به مشکل اخیر اینتل در مورد نقص تراشه‌های Spectre و Meltdown، به نظر نمی‌رسد که اینتل از تاخیر Cannon Lake ضرر زیادی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه