اپلیکیشن
الناز فرجی۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

اینستاگرام، به مالک یک برنامه بریتانیایی دستور داده که نام ساخته خود را تغییر دهد.
دنی لوکاس یک برنامه با نام Littergram  ساخته تا به راحتی مردم بتوانند عکس‌های زباله‌ها را به اشتراک بگذارند و وقایع مهم را به مسئولین محلی خود گزارش کنند، اما وکلای اینستاگرام به او گفته‌اند ، نامی که انتخاب کرده قابل ‌قبول نیست.
کمپانی به اشتراک‌گذاری عکس که فیس‌بوک مالک آن است، به او سه تا 6 ماه وقت داده‌اند تا این نام را کنار بگذارد. وکلا می‌گویند که اینستاگرام تلاش‌های اجتماعی این برنامه را درک می‌کند اما اصرار دارند که این برند بر کاربرد رسانه اجتماعی تکیه دارد و بدین معنی است که نمی‌توانند اجازه دهند از آن برای خدماتی که هسته اصلی فعالیت‌های جدید جهانی در این حوزه است، استفاده شود.
فیس‌بوک می‌گوید که انگیزه پشت این برنامه قابل‌ ستایش است و ماه‌ها است که تلاش می‌کنند با مذاکره به توافقی دست یابند که شامل رفتن به دادگاه نباشد. آن‌ها می‌گویند شکایتی نکرده‌اند.
لوکاس با این مسئله مقابله کرده است. در یک کلیپ یوتیوب که او این هفته پست کرده ، بیان داشته نامه‌ای سنگین نوشته و از مارک زاکربرگ درخواست کرده که شخصاً دخالت کند.
او می‌گوید: «Littergram توانایی ارتقای کیفیت زندگی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ایجاد روشی جدید در برخورد با حوادث جامعه را دارد، نه‌ تنها در بریتانیا بلکه به‌ صورت جهانی را دارد.»
همچنین کمپانی یک هشتک #savelittergram ایجاد کرده تا همگان از این مجادله با خبر شوند.
توییت دنی لوکاس
یک درخواست شخصی از مارک زاکربرگ از طرف سازنده LitterGram، دنی لوکاس. # LitterGram را نجات دهید
لوکاس به سایت Mashable  گفته که سرمایه لازم برای مبارزه قانونی را ندارد و امیدوار است که پیامش به زاکربرگ برسد. او می‌گوید: «او به هدف‌های خوب توجه دارد، او نیت خیرخواهانه ما  را می‌فهمد.»
او اصرار دارد که این نام برای موفقیت برنامه حیاتی بوده و این پروژه آگاهی در مورد زباله‌ها را بسیار بیشتر از پروژه Keep Britain Tidy (بریتانیا را پاکیزه نگه دارید) افزایش داده است. او می‌گوید: «تمام این‌ها در مورد برنامه ای است که کودکان را نیز درگیر کرده و نقشه‌ای از اطلاعات برای مسئولان تهیه می‌کند.»
با وجود اینکه تعداد زیادی اسم جدید به او پیشنهاد شده اما لوکاس نمی‌خواهد همه چیز را از صفر شروع کند. او می‌گوید: «مانند این است که بگویید نام فلان هنرمند Prince سابق بود، من نمی‌خواهم با نام Littergram سابق شناخته شوم.»

برچسب هاInstagramLittergram
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حذف عبارت جستجو شده در ویندوز