تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ شهريور

هم‌اکنون این برنامه‌ی اشتراک عکس اقدام به حذف این قابلیت در بعضی از کاربران خود نموده است. اینستاگرم با تایید این خبر اظهار داشت: «Photo Map هیچگاه توسط کاربران استفاده‌ی چندانی نداشته و بنابراین ترجیح دادیم با حذف این قابلیت، بر روی ویژگی‌های مهم‌تری تمرکز کنیم.»

Photo Map قابلیتی است که هنگام بازدید حساب کاربری شخصی در اینستاگرم، با انتخاب نمایش عکس‌ها بر روی نقشه، می‌توان عکس‌ها را به صورت مکان ثبت جغرافیایی‌شان ملاحظه کرد.

با حذف این  قابلیت، حساب کاربری از حالت فوق، به شکل زیر تغییر یافته است. به حذف تبی که شامل پین نمایش عکس‌ها به صورت جغرافیایی است، توجه کنید.

حذف این قابلیت تغییر بزرگی برای Instagram محسوب می‌شود. چرا که از بدو پیدایش این برنامه، عکس‌های اشتراک گذاشته شده‌، می‌تواند مبتنی بر موقعیت جغرافیایی و Check-in های کاربران باشد.  اگر کاربر برنامه‌ی Foursquare و به طبع آن Swarm بوده باشید، با واژه‌ی Check-in آشنایی دارید. شبکه‌ی اجتماعی از دوستان که مکان‌های مورد بازدید خود را برای یکدیگر و حتی دل خود به اشتراک می‌گذارند.
اینستاگرم در ادامه‌ی توضیح خود درباره‌ی حذف این ویژگی تاکید می‌کند که الویت این شرکت رقابت با برنامه‌هایی چون Snapchat است. در همین راستا بود که اینستاگرم قابلیت Stories را با پیاده کردن ایده‌ی Snapchat، به برنامه‌ی خود اضافه کرد.
البته لازم به ذکر است که این تغییر، شامل حذف APIهای مربوط به موقعیت جغرافیایی عکس‌های Instagram نمی‌شود و همچنان کاربران می‌توانند برای عکس‌های خود موقعیت مکانی در نظر بگیرند.
البته برخی هم دلیل این تغییر را، حفظ حریم خصوصی کاربران مشهور این برنامه و جلوگیری از افشای یکبار‌ه‌ی مکان جغرافیایی عکس‌های آنان می‌دادند.

برچسب هاPhoto MapInstagram
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اینستاگرام کانال های ویدویی بیشتری را به قسمت Explore feed شما اضافه می کند