تکنولوژی
مصطفی طبری۸:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

کمپانی ژاپنی SoftBank اعلام کرد که روبات احساس خوانش در تاریخ 20 ژوئن در کشور ژاپن عرضه خواهد شد. این روبات که به ادعای سازنده، اولین در نوع خودش است، تنها در 1000 واحد برای ماه ژوئن موجود خواهد بود و قیمتی معادل 9040 دلار دارد. با پرداخت این مبلغ، سه سال گارانتی و پلن های پشتیبانی دریافت خواهید کرد.
جالب اینکه Pepper می تواند احساسات کاربر نظیر لذت، غم و خشم را تشخیص دهد. این کار توسط تحلیل داده های ثبت شده به وسیله دوربین ها، سنسورهای لمس، شتاب سنج و غیره انجام می پذیرد.


برای مثال، Pepper زمانی که در اطراف افراد آشنا قرار بگیرد، احساس راحتی می کند، زمانی که او را تشویق کنند خوشحال خواهد شد و در شب و تاریکی نیز احساس ترس می کند! بسته به نوع احساسی که این روبات در چنین شرایطی دارد، از صدا یا علائم صوتی برای بیان احساسات خود استفاده می کند.
SoftBank همچنین چندین اپلیکیشن برای برقراری ارتباط بهتر با این روبات طراحی کرده که رخی از آنها به همراه روبات عرضه می شوند و حدود 200 اپ دیگر را می توان از طریق پلی استور دانلود کرد. همچنین چند اپلیکیشن ویژه وجود دارند که تنها اگر با Pepper اوقاتی را گذرانده باشید قادر به دریافت آنها خواهید بود.


این کمپانی علاوه بر این، قصد دارد نسخه شرکتی این روبات را نیز عرضه کند که احتمالاً Pepper for Biz نام داشته و در پاییز امسال روانه بازار خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

کالبدشکافی روی سر روبات Pepper حاکی از قابل تعویض بودن آن است