تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر

اگر نشستن روی صندلی کنار پنجره در هواپیما برای شما کافی نیست ، نظرتان در مورد نشستن روی سقف چیست؟ SkyDeck که توسط شرکت مهندسی هوافضای Windspeed Technologies ساخته شده است ، به مسافران این امکان را می دهد که از پشت شیشه ی حباب مانندی که بر روی سقف هواپیما نصب شده است ، دید 360 درجه ای به منظره داشته باشند. به گفته ی WindSpeed هدف از ساخت SkyDeck ایجاد سرگرمی تجربی مهیجی برای صاحبان VIP و شرکت های صنعت هوایی است. آنها معتقدند که از آنجا که مسافران برای تجربه ی SkyDeck پول بیشتری می پردازند ،  این ایده می تواند برای خطوط هوایی سود بیشتری به همراه داشته باشد. لایه ی شیشه ای محافظ این صندلی ها ، از موادی مشابه آنچه در شیشه ی محافظ جت های مافوق صوت به کار می رود ساخته شده می شود. دسترسی به آن ، بسته به مدل آن ، از طریق آسانسور یا راه پله ممکن است. همچنین صندلی ها برای لذت بردن بیشتر مسافران از منظره ، قابلیت چرخیدن دارند. SkyDeck در دو مدل تک صندلی و دو صندلی ساخته می شود و سیستم های GPS که در آن تعبیه شده اند اطلاعات پرواز و موقعیت را به مسافران نشان می دهند.
Windspeed معتقد است که امکان نصب SkyDeck بر روی تعداد زیادی از هواپیماها ، از هواپیما های عریض تا جت های کوچک شخصی ، وجود دارد. با این وجود ، برای عملی کردن این ایده موانعی هم وجود دارند که باید از سر راه برداشته شوند. نگرانی های اولیه بر این موضوع تمرکز دارند که شاید شیشه ی SkyDeck بر عملکرد دم هواپیما تاثیر منفی بگذارد. هرچند طراحی اشک مانند این شیشه و حصول اطمینان از بهینه بودن ارتفاع آن ، این نگرانی ها را کاهش داده است. نگرانی دیگر افزایش مصرف سوخت هواپیما بود که با طراحی این محصول در عقب هواپیما ، این مشکل هم تقلیل یافته است.


نگرانی های دیگر شامل لزوم تغییرات ساختاری در بدنه ی هواپیما ، بی عیب بودن ساختاری و استحکام شیشه ی محافظ برای محافظت در برابر برخورد با پرنده ها و مقاومت در برابر فشار پرواز ، چگالی ، سطح صدای ورودی به این محفظه  ، حفاظت در برابر اشعه ی ماورای بنفش  ، امنیت و راه ورودی و خروجی می باشند. هرچند تمام این مشکلات باید بررسی می شدند ، windspeed معتقد است که تجربه ی همکاری در ساخت هواپیما به کمک این شرکت آمده و روند ساخت SkyDeck را خیلی "سر راست" کرده است.
ایده ی ساخت SkyDeck در سال 2014 برای اولین بار به ذهن Windspeed رسید و در ماه می 2015 این ایده علنی شد. Winspeed معتقد است که مراحل طراحی اولیه تمام شده است و SkyDeck به محض گرفتن اولین سفارش ، وارد مراحل نهایی طراحی خواهد شد. اگرچه هنوز هیچ سفارشی برای SkyDeck نرسیده ، به نظر می رسد که ایرباس یکی از شرکت های هواپیمایی است که نسبت به این ایده ی جدید ، علاقه نشان داده است. SkyDeck احتمالا 18 ماه پس از اولین سفارش عرضه خواهد شد.

برچسب هاSkyDeckclouds
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Plex از این به بعد می‌تواند فیلم‌های شما را از روی Amazon Cloud پخش کند