تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ آذر

ساعت های غواصی به داشتن ظاهری بزرگ و زمخت معروف هستند. البته ضخامت این ساعت ها تنها به خاطر حفظ ظاهر آن ها نیست و سازندگان آن ها برای جلوگیری از انفجار این ساعت ها ، در ساخت آن ها از ساختاری قوی و شیشه های ضخیم استفاده کنند. ساعت غواصی غیرحرفه ای Ressence Type5 با استفاده از شکلی الهام گرفته از لاک پشت های دریایی که با روغن پر شده ، راه متفاوتی در پیش گرفته است. با استفاده از این روش ، نه تنها ساعت ها نسبت به فشار مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند ، بلکه خوانایی ساعت نیز افزایش می یابد.
اگر به غواصی رفته باشید حتما متوجه شده اید که  خواندن ساعت های غواصی به علت پدیده ای که "بازتابش کلی داخلی" نامیده می شود ، بسیار دشوار است. شکست نور در فضای خالی پشت شیشه ی ساعت آن را تبدیل به آینه می کند. در نتیجه برای دیدن زمان ، باید کاملا عمودی به ساعت نگاه کنید. از آن جا که نگاه کردن به ساعت کاری حیاتی برای داشتن یک غواصی ایمن است ، این مسئله می تواند عذاب آور باشد.
با پوشاندن چرخ دنده ها و صفحه ی ساعت با 37.5 میلیلیتر روغن ، Ressence Type 5 مشکل شکست نور و بازتاب آن را حل می کند.  در نتیجه ساعت از هر زاویه ای خوانا خواهد بود. علاوه بر این ، وجود روغن باعث بزرگنمایی صفحه می شود و این احساس را به وجود می آورد که ساعت ، شیشه ندارد.این حقه در چند ساعت مچی به کار رفته اما Ressence ادعا می کند که Type 5 اولین ساعت عقربه ایست که چنین قابلیتی دارد.
برتری دیگر این ساعت بر رقبایش این است که از آن جا که روغن متراکم نمی شود ، Type 5 نیازی به قاب و شیشه ی ضخیم ندارد. در ضمن روغن باعث چرب شدن ساعت می شود. در نتیجه اجزای ساعت در حالت بی وزنی کار می کنند. این موضوع به این معناست که نیروی کمتری برای به حرکت در آوردن اجزا نیاز است و همچنین دقت ساعت نیز افزایش می یابد.


از دو طرف ساعت Type 5 توسط محفظه ای به ابعاد 45 در 15.5 میلیمتری از تیتانیوم رده (گرید) 5 (با مقاومت در برابر فشار 10 اتمسفر) به همراه لایه ای ضد انعکاس و گنبدی شکل از یاقوت کبود محافظت می شود. در داخل ساعت ، دو محفظه ی بسته قرار دارد. یک محفظه در روی ساعت ، که عقربه ها و چرخ دنده ها در آن قرار دارند و با روغن پر شده ، و در محفظه ی دیگری در زیر آن ، وزنه ی تعادل مورد نیاز برای تنظیم کردن ساعت قرار دارد. نکته ی جالب این که هیچ گونه ارتباطی بین این وزنه ی تبدیل و چرخ دنده ها وجود ندارد ، در عوض نیروی مورد نیاز از طریق آهن ربا های کوچک به شاه فنر انتقال پیدا می کند.  در عین حال فضا ها طوری مهندسی شده اند که نیروی مغناطیسی آهن ربا ها باعث ایجاد تاثیر منفی در حرکت عقربه های ساعت نشود.
سیستم حرکت چرخشی محدب Ressence از 142 قطعه به همراه یک شاخص ذخیره ی انرژی 36 ساعته تشکیل شده. این سیستم یک پل گردان 3 بعدی را به حرکت در می آورد.در این ساعت برای تنظیم کردن ، تاجی تعبیه نشده. Ressence با استفاده از یاقوت کبود برای هر دو عملکرد ، میزان مقاومت در برابر آب را بهبود بخشیده است.  وقتی ساعت را در حالت “lock” قرار می دهید ، واشر داخلی ، فشرده می شود. تغییر حالت به وضعیت “set” به صفحه ی پشت ساعت امکان حرکت می دهد. و در این زمان شما قادر خواهید بود ساعت خود را تنظیم کنید . علاوه بر این ، نحوه ی قرار گیری این قفل ، Ressence Type 5 را برای افراد چپ دست و راست دست از نظر ارگونومیک مناسب کرده است.

Ressence Type 5  همچنین ازیک سیستم جبران لحظه ای استفاده می کند که در دما های بالا و پایین (از منفی 5 درجه تا 55 درجه سلسیوس) برای جبران انبساط و انقباض روغن ، منبسط و منقبض می شود.
صفحه ی محدب تیتانیومی Type 5 چیزی فراتر از یک صفحه ی روغنی است. این صفحه از یک عقربه ی بزرگ دقیقه شمار و  سه عقربه ی کوچک تر دومحوره ی عجیب برای نمایش ساعت ، ثانیه و دمای هوا ساخته شده شده. این دماسنج مکانیکی ، ترکیبی از دمای روغن و دمای مچ دست فرد را نشان می دهد.
بخش جالب توجه Type 5 این است که صفحات مندرج در آن ساکن نیستند بلکه به دور یک صفحه ی اصلی در گردش اند. Ressence ادعا می کند که این نوع چینش باعث خوانایی بیشتر ساعت می شود.در عین حال نشانه ها (عقربه ها و نشانه های صفحه) ب ماده ای شب نما پر شده اند که Type 5 برای استفاده در شب نیز راحت کرده است.

برچسب هاdiving watch
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت مچی Mason Watch تماماً از سنگ مرمر ساخته شده است