تکنولوژی
مصطفی طبری۱۵:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

در برخی خانه ها، نقاطی وجود دارد که به علت آفتاب گیر نبودن حتی در میانه روز نیز تاریک بوده و لازم است تا از لامپ برای روشنایی آن قسمت ها استفاده کنیم. Lucy یک آینه خورشیدی از طراح ایتالیایی Solencia می باشد که از انرژی خورشید بهره برده و نور آن را به تمامی قسمت های خانه تان منتقل می کند.


کافیست این آینه هوشمند گوی مانند را در نقطه ای منزل که نور آفتاب مناسبی دارد قرار داده و نشانگر آن را به جهتی که تمایل دارید نور دریافت کند تنظیم کنید. Lucy با استفاده از سنسورهای نوری و سلول های فتوولتائیک نور خورشید را دنبال کرده و بیشترین میزان نور را به بخش های تاریک منزل منتقل می کند.


به گفته طراح این آینه، نوری که توسط Lucy فرستاده می شود با برخورد به سقف پراکنده شده و حالت درخشش یا اشعه ای بودن را ایجاد نمی کند. Lucy قادر است نوری با شدت 7000 لومن را منتقل کند که در حالت عادی برای یک اتاق 23 متر مربعی، 5000 لومن کفایت می کند. یک لامپ LED با توان 60 واتی تنها نوری با شدت 800 لومن را تولید می کند. Lucy همچنین می تواند برای استفاده در خارج از خانه نیز استفاده شود، چرا که تنها 2.2 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی می توان آن را حمل و نقل کرد.


Lucy هوشمند و مستقل نیز می باشد، بدین معنی که از آغاز صبح شروع به کار کرده و در شب خاموش می شود. یک اپلیکیشن رابط نیز به شما میزان صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین نکاتی در مورد نوردهی بهتر منزلتان را نشان می دهد.


ایده طراحی Lucy به علت مشکل اختلال عاطفی فصلی به ذهن خانم دیوا تومی، مدیرعامل Solencia خطور کرد. وی این پروژه را در سال 2013 در کیک استارتر قرار داد اما موفق به جذب سرمایه لازم نشد. اما حالا Solenica این آینه هوشمند را با قیمت 199 دلار بصورت پیش فروش ارائه کرده است.

برچسب هاSolenciaMIRRORLucyLED
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دایسون لامپی میسازد که به مدت 37 سال کار میکند، با استفاده از تکنولوژِی ماهواره