ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۳ اسفند

بهبود زیرساخت‌های شبکه‌های پستی، معرفی و ارائه‌ی محصولات مدرن و پایدار و تقویت عملکرد مؤثر در بازار از اهداف راهبردی است که در کنگره‌ی جهانی پستی در سال ۲۰۱۶ برای بخش پست تعیین‌ شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی در هفتمین جشنواره‌ی ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام مطلب فوق گفتَ: بر همین اساس در قالب این اهداف برنامه‌های مختلفی برای ارتقاء کیفیت خدمات پستی و ظرفیت‌سازی در این حوزه تدوین‌ شده است. 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به‌ این که اولویت‌های اتحادیه‌ی جهانی پست (UPU) بر کیفیت خدمات و ارائه‌ی سرویس‌های نوین و ظرفیت‌سازی تأکید دارد عنوان کرد: مطمئناً با ظرفیت موجود در شرکت پست و تلاش همکاران ما در این مجموعه، به تنهائی دستیابی به‌ این اهداف امکان‌پذیر نبود. از سوی دیگر علاوه بر شرکت ملی پست در طول سال‌های گذشته، شرکت‌های مختلفی با مجوزهای متفاوت در حوزه‌ی پست فعالیت می‌کردند که باید ساماندهی می‌شدند. 
وی افزود: بر همین اساس به‌ منظور اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اساسنامه‌ی شرکت ملی پست، ساماندهی و توسعه‌ی بخش پست و ایجاد رقابت در کسب‌وکارهای پستی، سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بخش پست، به‌ کارگیری فناوری‌های نوین و ارتقاء کیفیت خدمات پستی و کاهش هزینه‌های تمام‌ شده‌ی توزیع کالا، به دو شرکت ترن پارت تیپاکس و کنسرسیوم مدنی پیشگامان بادپا پروانه کاروران (اپراتور) پستی غیر دولتی اعطا شد. 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی دستاوردهای اقتصادی اعطای پروانه‌ی کاروران پستی غیر دولتی گفت: در سال ۹۵ درآمد شرکت ملی پست حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که با ورود بخش خصوصی به‌ این حوزه پیش‌بینی می‌شود حجم بازار خدمات پستی این اپراتورها در پایان سال پنجم فعالیت به ۴۴ هزار میلیارد ریال برسد. 
وی افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد سرانه‌ی مرسولات پستی از ۶/۲ در سال ۹۵ به ۱۶/۷ در سال ۱۴۰۱ رسیده و زمینه‌ی اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۷ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم شود. 
فلاح جوشقانی با اشاره به ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورها در هفتمین جشنواره‌ی فاوا تصریح کرد: ارتقاء و کیفیت ارائه‌ی خدمات در شبکه‌ی اپراتورها، افزایش سطح رضایتمندی ذینفعان، نظارت بر اجرای تعهدات توسعه و اجرای اپراتورها، ایجاد فضای رقابتی برای تعالی اپراتورها و شناسایی نقاط قوت و زمینه‌های بهبود در اپراتورها از جمله اهداف ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای دارای پروانه از رگولاتوری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه