کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

به گزارش رویترز، روز دوشنبه سرمایه‌گذاران با شنیدن خبر برداشته شدن ممنوعیت‌های تامین قطعات برای شرکت چینی ZTE ابزار خوشحالی کردند، این اتفاق قیمت سهام شرکت را ۱۷ درصد افزایش داد. اگرچه تحلیلگرن هشدار دادند که این سازنده‌ی تجهیزات ارتباطات مخابراتی همچنان با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است تا بتواند تجارت خود را بازسازی و احیا کند.
روز جمعه، وزارت بازرگانی ایالات متحده، پس از اینکه ZTE مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار سپرده را به عنوان بخشی از حل و فصل این ماجرا در ماه گذشته پرداخت کرده بود، ممنوعیت فلج کننده‌ی شرکت‌های آمریکایی تامین کننده‌ی قطعات برای ZTE را برداشت – این ممنوعیت در ارتباط با قضیه‌ی تحریم‌های ایالات متحده است. علاوه بر این، جریمه‌ی شرکت ZTE شامل ۱ میلیارد دلار بود که در ماه ژوئن به خزانه‌ی آمریکا پرداخت شد.
Nikhil Batra، مدیر تحقیقات مشاوره‌ی IDC گفت "این راهی طولانی برای برگشت ZTE است. نه تنها برای کسب اعتماد مجدد مشتریان و اطمینان به آن‌ها، بلکه باید تلاش بیشتری در جهت پیدا کردن جایگزین‌هایی از تامین‌کنندگان آمریکایی نظیر Avent، کوالکام، و برادکام باشد."
سهام ZTE روز دوشنبه در بازار بورس هنگ‌کنگ ۵.۵ درصد افزایش یافت و بعد از ظهر همان روز ۱۷ درصد رشد کرد و هر سهم آن ۱۲.۱۶ دلار هنگ‌کنگ معامله شد. این میزان هنوز هم ۳۷ درصد پایین‌تر از آخرین قیمت سهام آن در ماه آوریل بود، زمانیکه معامله‌ی سهام شرکت برای دو ماه، متعاقب تصویب ممنوعیت‌های ایالات متحده به حالت تعلیق درآمدند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه