کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

اوبر که انتظار می‌رود در سال آینده به صورت عمومی عرضه شود، نتایج مالی سه ماهه‌ی سوم خود را منتشر کرد. زیان خالص اوبر با ۳۲ درصد افزایش بر مبنای سه ماهه به ۹۳۹ میلیون دلار رسید، اگرچه اوبر با توجه به ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در رشد بخش‌های مربوط به آینده انتظار این زیان‌ها را داشت.
در درآمدهای قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBIDTA)، ضرر و زیان‌های اوبر ۵۲۷ میلیون دلار بود که به بیش از ۲۱ درصد دوره‌ی سه ماهه رسید. و همانطور که اوبر آماده‌ی عرضه‌ی عمومی می‌شود، شروع به ارائه‌ی اظهارنامه‌های مالی کرده است.
دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبر به TechCrunch گفت، رویای وی کم کردن سهم کسب‌وکار به اشتراک‌گذاری خودروی شرکت به کمتر از ۵۰ درصد کل تجارت آن است. این بدان معناست که اوبر تجارت‌هایی نظیر Eats، اسکوترها، دوچرخه‌ها، و حمل کالا را برای مشارکت بیشتر در تجارت آن توسعه می‌دهد. اوبر نیاز دارد سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش‌ها داشته باشد.
درآمد شرکت در سه ماهه‌ی سوم با ۵ درصد افزایش نسبت به سه ماهه‌ی قبل و ۳۸ درصد افزایش سالیانه به ۲.۹۵ میلیارد دلار رسید. در عین حال، مجموع رزروها با ۶ درصد افزایش سه ماهه و ۳۴ درصد سالیانه به رقم ۱۲.۷ میلیارد دلار رسید.
اوبر برای نخستین‌بار مجموع رزروهای بخش Eats خود را هم اعلام کرد، این شرکت می‌گوید این بخش ۲.۱ میلیارد دلار از کل مجموع رزروها را شامل می‌شود و رشد سالیانه‌ی ۱۵۰ درصدی دارد. ماه گذشته اوبر اعلام کرد، قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸، بخش Eats خود را برای ۷۰ درصد جمعیت ایالات متحده‌ی آمریکا توسعه دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه