زندگینامه
الناز فرجی۰:۳۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ مرداد

کوین سیستروم (متولد 30 دسامبر 1983 ) یک موسس شرکت و برنامه ریز کامپیوتر آمریکایی است که به خاطر بنیان گذاری و ریاست اینستاگرام شهرت دارد . یک برنامه ی به اشتراک گذاری عکس و ویدئو و خدمات شبکه ی اجتماعی برای اندروید و آی فون که به کاربران این امکان را میدهد که یک عکس را ویرایش کرده و آن را در خود سرویس یا در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک، توئیتر، تامبرلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. در سال 2013 ، سیستروم در لیست زیر 30 فوربس در زیر بخش اجتماع/موبایل  قرار گرفت . با مایک کرایگر ، سیستروم اینستاگرام را در 6 اکتبر 2010 در سان فرانسیسکو راه اندازی کرد . اینستاگرام یکی از سرویس هایی است که با سرعت بسیار زیادی رو به رشد است . در 26 جولای 2012 80 میلیون کاربر داشت. و کمتر از دو سال بعد از راه اندازی اش ، به قیمت 1 میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد . سیستروم میگوید : هدف ما این نیست که فقط یک برنامه ی به اشتراک گذاری عکس باشیم، بلکه میخواهیم روشی باشیم که شما زندگیتان را به اشتراک میگذارید " . در دسامبر 2014 ، اینستاگرام حدود 300 میلیون کاربر فعال داشت.

اوایل زندگی

سیستروم در سال 1983 در هالیستون ماساچوست به دنیا آمد . او پسر دایان (پلز) رئیس اجرایی بازاریابی در zipcar و داگلاس سیستروم ، نایب رئیس منابع انسانی در کمپانی های TJX بود . والدین مادرش اعضای اولین گروه کلیسای هنکوک بودند . سیستوم در مدرسه ی میدلسکس در کنکورد ماساچوست بود ، جایی که او با برنامه ریزی کامپیوتر آشنا شد . علاقه اش با بازی doom2 و ساختن سطح های خودش به عنوان یک بچه زیاد شد .

سالهای کالج

سیستوم در سال 2006 از دانشگاه استانفورد با مدرک BS  علم و مهندسی فارغ التحصیل شد . در استانفورد او عضو انجمن sigma nu بود .  او طعم اولین پروژه ی جهانی را زمانی چشید که به عنوان یکی از 12 دانشجوی شرکت کننده در برنامه ی بسیار معتبر در  mayfield  انتخاب شد . این عضویت به دوره ی کار آموزی او در odeo، شرکتی که بالاخره موجب به وجود آمدن توئیتر شد ، انجامید .

سوابق

گوگل
بعد از فارغ التحصیلی از استانفورد، به عنوان مدیر بازاریابی محصول وارد  گوگل شد ، و بر روی جیمیل، تقویم گوگل، صفحه ی گسترده و دیگر محصولات کار کرد . دو سال را در گوگل گذراند ، در سال اول  بر روی جیمیل، google reader  و دیگر محصولات کار کرد و در سال دوم بر روی تیم توسعه ی شرکتی کار کرد .
burbn
بعد   گوگل را ترک کرد تا به  nextstop، ملحق شود . مکانی تشکیل شده توسط تیم کارکنان سابق گوگل که توسط فیس بوک در 2010 خریداری شده بود ، سیستروم به ترکیب نام نویسی های مکانی و بازی های اجتماعی محبوب فکر کرد . او نمونه ی اولیه از چیزی را ساخت که آن را burbn مینامید و آن را baseline ventues  و andreessen horowitz  معرفی کرد .  بعد از اولین ملاقات او تصمیم گرفت تا شغلش را ترک کند تا بفهمد که burbn میتواند یک شرکت شود یا نه . در طول دو هفته ی ترک شغلش ، او 500000   دلار سرمایه را از baseline ventures و andressen horowitz دریافت کرد . زمانی که در سان فرانسیسکو بود، سیستروم و مایک کرایگر برای burbn یک سرویس نام نویسی html5  ساختند . محصولی که به کاربران این امکان را میداد تا کارهای زیادی انجام دهند: نام نویسی در مکان ها، تنظیم برنامه ها ( نام نویسی های آینده ) ، گشتن با دوستان ، پست کردن عکسهای و چیزهای دیگر . با این حال با به یاد آوری مطالعاتشان در برنامه ی myfield  ، کرایگر و سیستروم تشخیص دادند که burbn ویژگی های زیادی دارد و کاربران یک محصول پیچیده نمیخواستند. آنها تصمیم گرفتند تا بر روی یک ویژگی خاص تمرکز کنند . به اشتراک گذاری عکس . یک ماه بعد از راه اندازی، اینستاگرام یک میلیون کاربر داشت. یک سال بعد به 10 میلیون کاربر رسید.
اینستاگرام
بعد از رویگردان شدن از burbn ، سیستروم به اشتراک گذاری عکس را بنیان کرد و بعد سرویس شبکه ی اجتماعی عکس و ویدئوی اینستاگرام را با مایک کرایگر در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا افتتاح کرد . نام اینستاگرام از دو کلمه ی instant فوری و تلگرام گرفته شده است. در آوریل 2012 ، اینستاگرام به مبلغ 1 میلیارد دلار و موجودی بین 13 کارمند به فیس بوک فروخته شد . بر طبق چندین گزارش، این معامله به سیستروم 400 میلیون دلار را به خاطر صاحب بیزینس بودنش داد . یکی از سهم های و کمک های این خرید این است که مارک زوکربرگ عنوان کرد که فیس بوک " میخواهد اینستاگرام را به صورت مستقل بسازد و توسعه دهد " و به سیستروم این امکان را داد تا اینستاگرام را رهبری کند. 


در یک مصاحبه با فوربز، او عنوان کرد که اینستاگرام شکل جدیدی از ارتباطات است که همیشه در دنیای رسانه های اجتماعی در آی فونتان با شماست . شبکه ی اجتماعی اینستاگرام ؛ امکانی به وجود آورده که مردم بتوانند یک نظر سریع بگذارند  و گزینه ی لایک را روی عکس ها انتخاب کنند یا آنها را در توئیتر یا فیس بوک به اشتراک بگذارند. " سیستروم اینستاگرام را به عنوان یک کمپانی رسانی معرفی میکند که با کمپانی هایی مانند دیزنی ، اکتیویژن ، لنکام و بنانا ریپابلیک و CW در 2014 ، تبلیغات ویدئویی را به بازار معرفی میکند .
تحت رهبری و ریاست سیستروم، اینستاگرام گزینه هایی مانند جستجو، فیلتر، و ویدئو را اضافه کرده است. در طول زمان، او ویژگی های زیادی را به کاربران معرفی کرده و به آنها امکان آپلود کردن و ویرایش عکس ها و ویدئو های کوتاه را میدهد ، همینطور پیگیری آپلود های دیگر کاربران، ثبت مکان عکس، نام مکان، و همینطور نظر گذاشتن روی عکس ها و ویدئو ها . اینستاگرام امکان توسعه ی پروفایل ها را در سال 2012 داد ، اینکه با اکانت های فیس بوک ، توئیتر ، تامبلر و فلیکر در 2013 به اینستاگرام متصل شوند . گزینه ی جستجو را در اواسط 2012 و ویدئو را در ژوئن 2013 . اینستاگرام 19 فیلتر عکاسی معرفی میکند :
به عنوان یک برنامه  مای فیلد در برنامه ی technology ventures استاتسفورد به ساختن  راه حل های ساده و ساختن کمترین محصولات بادوام معتقد بود   که به طبیعت مینیمالیستی ویژگی های اصلی اینستاگرام و چرخه ی تکرار مربوط میشود . هر دو بنیان گذار موفقیتشان را مدیون ساختن کاری فرهنگی و سرشار از همکاری؛ توسعه ی تعادل کار و زندگی و به طور دائم باقی ماندن و توسعه دادن رابطه ی کاریشان هستند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

WhatsApp از مرز 800 میلیون کاربر فعال ماهیانه عبور کرد