ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ اسفند

به گزارش پیوست، نزدیک به یک هفته از اعلام شیوع ویروس کرونا توسط مقامات دولتی در ایران می‌گذرد. در چند روز گذشته در مورد راهکارهای پیشگیری از گرفتار شدن به این ویروس اطلاعات بیشماری، درست یا غلط در فضای مجازی دست به دست شده است. براساس آنچه که در این چند روز پزشکان متفاوت تاکید کرد‌ه‌اند، یکی از راهکارهای پیشگیری از کرونا، رعایت بهداشت عمومی و ضدعفونی کردن وسایلی است که روزانه از آنها استفاده می‌کنیم. در میان این بمباران اطلاعاتی در مورد کرونا، سوالات و ابهاماتی نیز برای مردم ایجاد می‌شود از جمله اینکه آیا می‌توان کارت بانکی یا کارت سوخت را هم ضدعفونی کرد؟
هرچند که تاکنون پزشکان تاکید کرده‌اند که انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات و قطراتی که با سرفه خارج می‌شوند، منتقل می‌شود و هنوز مشخص نیست ویروس پخش شده از طریق فرد بیمار در فضا یا سطوح تا چند ساعت زنده می‌ماند با این حال اگر می‌خواهید در کنار ضدعفونی کردن سطوح و ابزارهای مختلف، کارت‌ها بانکی و سوخت خود را نیز ضدعفونی کنید باید چند نکته را رعایت کنید.
کارشناسان بانکی اعلام می‌کنند که به نظر آنها ضدعفونی کردن کارت‌های بانکی و حتی کارت‌های سوخت مشکل ندارد و کاربران می‌توانند با استفاده از مقداری پنبه یا دستمال کاغذی یا استفاده از دستمال‌های مخصوص عینک که به موادضدعفونی‌کننده مانند الکل آغشته شده به آرامی سطح کارت خود را ضدعفونی و سپس آرام با دستمال کارت را خشک کنند. تاکید شده که به دلیل وجود مگنت در کارت‌های سوخت و بانکی برای ضدعفونی کردن سطوح آنها به هیچ وجه از ابزارهایی مانند اسکاچ استفاده نشود؛ چرا که این کار موجب وارد شدن آسیب جدی به کارت خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه