تکنولوژی
الناز فرجی۲:۴۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

در یک مطالعه جدید که توسط استاد زبان شناسی دانشگاه آمریکا ,نائومی بارون, انجام شد محققان دریافتند که اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان ترجیح میدهند که از کتاب های فیزیکی – کاغذی- به جای کتاب های الکترونیکی – ایبوک - استفاده کنند.
برای این مطالعه , بارون بیش از 300 دانشجوی دانشگاه های آمریکا,ژاپن,آلمان و اسلوواکی را در زمینه عادات مطالعه شان مورد بررسی قرار داد.هنگامی که بین کتاب های فیزیکی و دستگاه های مطالعه الکترونیکی گزینه انتخاب گذاشته شد , 92% از دانشجویان اظهار داشتند که با کتابهای فیزیکی تمرکز بیشتری در مطالعه دارند.
دو مسئله بزرگ وجود دارد. اولین مورد اینکه دانش آموزان بیان کردند که ایبوک ها باعث حواس پرتی آنها میگردد و دوم اینکه با فشار چشم و سر و ناراحتی های فیزیکی مواجه میشوند.
اما عشق به کتاب بیشتر از بهره وری از آن بوده است و جای خوشحالی است که هنوز هم کتاب های فیزیکی شیفته های خود را دارد(من نیز به شخصه طرفدار کتاب های فیزیکی هستم و اصلا نمیتوانم به راحتی از ایبوک ها استفاده کنم ,به علت سردرد و چشم درد شدید همچنین گاهی حالت تهوع , اما حتی عطر کتاب های کاغذی نیز مرا مجذوب خود میکند)
در داده های گروه اسلوواکی ,هنگامی که در مورد دلایل افراد راجع به علاقه بیشتر به کتاب های کاغذی پرسیدم چند نفر از آنها به بوی ورق ها اشاره کردند در واقع , واقعی بودن حس لامسه ایجاد انگیزه وارتباط بیشتری میکند.
اما طرفداران الکترونیکی خوان نگران نباشند زیرا اگر بحث درک مطالب باشد هر دو روش با یکدیگر یکسانند.
به طور کلی,اگر شما بخواهید آزمون های استاندارد را بین این دو انتخاب انجام دهید در نتیجه نتایج هر دو به یک صورت خواهد بود.

برچسب هاtechnophilese-readers
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

شرکت BlackBerry نخستین گوشی اندرویدی اش را عرضه می کند