تکنولوژی
رضا رزمی۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

نظرما : P900  طولانی ترین  زوم را در میان دیگر دوربین های بریج در جهان دارد(البته تا امروز)، اما در عین حال بزرگ، سنگین و گران قیمت است. این دوربین در فاصله کانونی کوتاه کیفیت خوبی ارايه میدهد اما با فوکوس بیشتر از این کیفیت کاسته می شود. دوربین P900 نیکون درحال حاضر با زوم اپتیکال 83 برابربا ضریب 2000_24 میلی متر در 35 میلی متر وارد بازار شده است.نیکون مدعی است که این مشخصات به شما امکان دیدن چیزهایی را می دهد که با چشم انسان قابل مشاهده نیست مانند جزییات روی کره ماه. همچنین دوربین دارای یک زوم دیجیتال است که قابلیت  زوم را تا 166 برابر یا 4000 میلی متر بالا میبرد.
یکی از مشکلات عکس برداری با زوم زیاد تار شدن تصویر در دورترین نقطه زوم می باشد.که این امر ناشی از لرزش بیش از حد دوربین است. راه حل نیکون برای این مساله استفاده از آخرین سیستم تشخیص دوگانه اپتیکال VR می باشد. که به ادعا نیکون از یک مزیت شاتر 5 توقفی بهره مند است.
مشخصات دوربین P900 به مانند دوربین کمی ارزانتر P610 می باشد: سنسور 1/2.3 اینچ، 16 میلیون پیکسل. که سایز مشابه سنسور در اکثر دوربین های کمپکت است. و بر خلاف ظاهرش P900 به عنوان دوربین کامپکت دسته بندی می شود، به این خاطر که لنز آن ثابت است نه به این دلیل که دوربین کوچکی است!!!


P900دارای یک صفحه نمایش 3 اینچ ،921k_dot  ، با شمارنده کامل دارد. نیکون تصمیم گرفته است که به سمت صفحه لمسی نرود. این صفحه نمایش بوسیله یک منظره یاب الکترونیک921k_dot  کامل می شود که یک سنسور چشمی برای فعال و غیر فعال کردن صفحه آن به صورت اتومات دارد.


به نظر میرسد نیکون علاقه مند به افزودن NFC و Wi-Fi به بیشتر محصولات خود میباشد و P900 نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک اپلیکیشن رایگان بر روی گوگل و اپل استور در دسترس است که بوسیله آن میتوان دوربین خود را با اسمارت فون یا تبلت کنترل یا عکس های از قبل گرفته شده را دانلود کرد.همچنین دستگاه برای علاقه مندان به جئوتگ ،دارای  GPS است.یکی از مشکلات گریبان گیر دوربین های کامپکت مساله تاخیر شاتر می باشد. بدین معنی که بین زمانی که شاتر را فشار میدهید تا زمانی که عکس گرفته میشود فاصله وجود دارد، که به دلیل فوکوس خودکار دوربین است. برای حل این مساله P900 ،رپید AF را ارايه میدهد که واکنش تقریبی 0.12 ثانیه در انتهای زاویه باز دوربین را نوید می دهد.


کنترل کامل دستی ممکن است در کنار حالت تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، (تقدم دیافراگم،تقدم شاتر) و حالت صحنه. به هر روی نیکون تصمیم گرفته عکاسی با فرمت raw را ضمیمه نکند که تا حدی با درنظر گرفتن رنج قیمت این دوربین و مخاطبانش بی مبالاتی به نظر می رسد.P900  فقط عکس هایی با فرمتJPEG (نرمال یا با کیفیت خوب میگیرد).p900  برای تصویر برداریfull HD (1080p) یک میکروفون هدایتی داخلی که به تنظیمات زوم اضافه شده دارد. هیچ پورتی برای اتصال دستگاه های خارجی موجود نیست. شما میتوانید فیلم های گذر زمان بسازید. وزن دوربین 890 گرم است. که درحدود میانگین DSLR و لنز کیت های معمولی است. گرچه طیف زوم بهتری نسبت به لنز کیت های معمولی ارائه میدهد
. عمر باتری 360 عکس است که  برای دوربین های کامپکت بسیار معقول است . در حال حاضر هیچ دوربین بریج دیگری فاصله کانونی مانند P900 را ندارد. البته بعضی رقبا مانند کنونS×60 که دارای زوم اپتیکال 65 یا سونی H×400V که زوم اپتیکال 50 برابر دارد، نزدیک شده اند. در بین این سه تنها کنون فرمت raw را داراست. 
مزایا : طیف گسترده زوم، صفحه نمایش Articulating ، Wi_Fi، NFC داخلی
معایب : عدم عکس برداری RAW   ،صفحه نمایش لمسی نیست، قیمت بالا

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 ترفند برای بهبود بخشیدن به مصرف باتری گوشی