نرم افزار
رضا رزمی۱:۳۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت

چندی پیش مایکروسافت اطلاعاتی از نسخه های ویندوز 10 که به بازار وارد خواهند شد را معرفی کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با نسخه های مختلف ویندوز 10 آشنا کنیم اما قبل از آن بد نیست که بدانید مایکروسافت تصمیم دارد این ویندوز را بر روی تمام گجت های خود مانند HoloLens ، SurfaceHub  و XboxOne بصورت پیش فرض نصب کند و به بازار ارائه کند. ویندوز 10 در 3 نسخه اصلی وارد بازار خواهد شد.

نسخه خانگی Windows 10 Home

این ورژن از سیستم عامل مایکروسافت بیشتر به خاطر مصارف خانگی و عادی طراحی شده است و به نظر می رسد بیشتر لپ تاپ هایی که با ویندوز 10 به دست شما خواهند رسید، دارای این ورژن از ویندوز باشند. کمپانی هایی مانند DELL، SONY  ، Acer لپ تاپ های خود را با ویندوز 10 خانگی وارد بازار خواهند کرد. البته در این نسخه کاربران می توانند از امکانات کورتانا و یا مرورگر جدید مایکروسافت بهره ببرند.
نسخه موبایلی Windows 10 Mobile
موبایل ها و تبلت هایی که ویندوز 8.1 را نصب شده دارند، آپدیت ویندوز 10 را دریافت خواهند کرد. از مزیت های این نسخه موبایلی می توان به امکان اتصال آن به یک مانیتور و اجرای اپلیکیشن های Universal که شامل اپلیکیشن های آفیس می شود نام برد.

نسخه های سازمانی:

Windows 10 Pro : این نسخه از ویندوز جایگزین ویندوز 8 پروفشنال خواهد شد و امکانات بیشتری را نسبت به نسخه خانگی در اختیار شما قرار می دهد. برخی از تولید کنندگان لپ تاپ های خانگی هم از این نسخه بر روی لپ تاپ های خانگی خود استفاده خواهند کرد و صد البته شما میبایست مبلغ بیشتری برای آن پرداخت کنید.
Windows 10 Enterprise: این نسخه از ویندوز 10 جایگزین ویندوز 8.1 اینترپرایز خواهد شد. از امکانات این نسخه از ویندوز می توان به امکانات امنیتی و جدید آن اشاره کرد. این نسخه دارای امکانات و پشتیبانی بهتری نسبت به سایر نسخه ها می باشد.
Windows 10 Mobile Enterprise : این ورژن از ویندوز موبایل، جایگزین Windows Phone for Business خواهد شد، این نسخه دارای امکانات امنیتی و ارتباطی بهتری می باشد و بیشتر برای مبادلات اطلاعات در گروه های شغلی طراحی شده است.

سایر مصارف:

Windows 10 Education : این نسخه از ویندوز بصورت اختصاصی برای مدارس و مراکز آموزشی طراحی شده اند و از نظر کارایی می توان آن را در رده ویندوز Pro دانست و قرار است که با قیمت پایین تری در اختیار مراکز آموزشی قرار گیرند.
Windows 10 IOT Core : این نسخه از سیستم عامل مختص نصب شدن و استفاده بر روی گجت های تعبیه شده Embeddedطراحی و ارائه خواهند شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اگر به دنبال ویندوز اورجینال هستید، ویندوز 10 را با این کاور خریداری کنید