کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

سازنده‌ی دوربین‌های GoPro پنجشنبه‌ی گذشته اعلام کرد در حالیکه فروش‌ امسالش 19 درصد رشد داشته است و تا حدود 219 میلیون دلار در سه ماهه‌ی پایانی رسیده است، اما همچنان 110 میلیون دلار را از دست داده که این ۳/۴ درصد بیشتر از دوره‌ی مشابه سال گذشته است.
مدیرعامل شرکت GoPro اعلام کرد شرکتش نسبت به شش ماه گذشته کارآمدتر است و اینکه این شرکت بدون نقصی در نقشه‌ی راه محصولات، به طور چشمگیری هزینه‌ها را کاهش داده است.
مدیرعامل اجرایی شرکت، CJ Prober نیز اعلام داشت در واقع GoPro هزینه‌ها را از طریق یکسری تعدیل نیروها کاهش داده، از جمله در ماه مارس 270 نفر از کارمندانش را اخراج کرده است. این امر با دور دیگری از اخراج‌ها در نوامبر همراه بود که متعاقب آن 200 نفر دیگر اخراج شدند. همزمان این شرکت بخش‌های تجارت رسانه‌ای و سرگرمی خود را نیز تعطیل کرد، بخشی که قبلا Woodman ادعا می‌کرد به ارتقاء شرکت کمک می‌کند.
GoPro برای کاهش هزینه‌های خود به مکان‌های ارزان‌تر نظیر رومانی برای توسعه‌ی نرم‌افزاری‌اش نقل مکان کرده و همچنین خدمات پشتیبانی مشتری و اداری شرکت نیز به فیلیپین منتقل شده است. این شرکت همچنین زنجیره‌ی تأمین خود را نیز از طریق تغییراتی نامشخص به جریان انداخته و چگونگی بسته‌بندی و حمل محصولاتش را عوض کرده است.
Woodman توضیح داد که این تغییرات قدم مهمی در توسعه‌ی شرکت هستند و اینکه او انتظار دارد شرکت به استثنای هزینه‌های خاصی تا پایان سال 2017 سودآور باشد.
اگر فروش‌های GoPro همچنان افزایش یابد این احتمالا در ارتباط با دوربین‌های اکشن شرکت خواهد بود. به عنوان مثال دوربین نوع Fusion تا پایان سال 2017 در دسترس مصرف‌کنندگان قرار نخواهد گرفت.
علاوه بر این Woodman گفت که محتمل است خریداران Fusion حرفه‌ای‌ها خواهند بود و بازار این محصول بسیار کوچک‌تر از مصرف‌کنندگانی خواهد بود که به طور معمول دوربین‌های دیگر شرکت‌ها را خریداری می‌کنند.
در سویی دیگر Woodman خبر از تأخیر معرفی پهپاد در نوامبر به علت مشکلات فنی داد، اما از طرفی اعتقاد دارد ورود به بازار پهپادها تصمیم درستی است و به این موضوع خوشبین می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه