موبایل و تبلت
حمید رضا مازندرانی۲:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

با حذف جک هدفون، کمپانی اپل گوشی آیفون را به صورت بسته ترین سخت افزار موجود در دنیا در آورده است. استیو جابز علاقه داشت که کاربران درگیر جزییات سخت افزار نشوند، و این خط مشی هنوز هم در ساخت محصولات اپل شامل آیفون، آی پد و مک ادامه دارد.
البته موضوع فوق فقط درباره سخت افزار صحت دارد، و هم اکنون شایسته است بازتر شدن سیستم عامل iOS را نسبت به تنها سه سال قبل تحسین نماییم. iOS 7 یک سری تغییرات اساسی در ظاهرش داشت، اما همچنان یک سیستم بسته بود. اما پس از آن اپل کم کم این سیستم عامل را به صورت باز درآورد، به طوری هم اکنون در بیشتر جنبه هایی که برای کاربران اهمیت دارد، همانند اندروید منعطف است.


بهترین مثال در این زمینه برنامه iMessage است که این روزها بر خلاف گذشته هر کاری را می توانید با آن انجام دهید: استیکرهای مختلف را استفاده کنید، عکس و نقاشی ارسال کنید و مهم تر از همه این که سایر برنامه ها را درون آن باز نمایید. این موضوع یعنی آوردن برنامه های شخص ثالث درون یک برنامه شاید مهمترین تغییری باشد که در نرم افزارهای اپل از زمان ایجاد آن صورت گرفته باشد.
همه چیز در سال 2008 با معرفی نسخه 8 سیستم عامل iOS تغییر کرد. در آن زمان اپل گزینه share را برای تبادل اطلاعات بین برنامه ها اضافه کرد، چه برنامه های خود اپل و چه شخص ثالث. اضافه شدن کیبوردهای شخص ثالث نیز یک گام دیگر در این زمینه بود.


از آن زمان اپل همواره در جهت منعطف کردن این سیستم عامل تلاش کرده است. البته هنوز کاملاً مثل اندروید نشده، مثلاً نمی توانید مرورگر، برنامه ایمیل و پیام رسان پیشفرض دیگری انتخاب کنید. البته برای نخستین بار می توان بسیاری از برنامه های از پیش نصب شده را پاک کرد.
در نهایت باید گفت علیرغم نگرانی در زمینه بسته شدن بیش از حد سخت افزارهای این شرکت، نمی توان گفت که اپل کاربران را در نحوه استفاده از محصولات خود محدود می سازد.

برچسب هاiPhoneiOS
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

lumu power به آی فون شما این امکان را میدهد تا مانند یک نور سنج قدرتمند عمل کند