زندگینامه
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در فضای مجازی، بیشترین آمار استفاده‌ی کاربران تلگرام را ایرانی ها به خود اختصاص می‌دهند اما شاید بیش از نیمی از این افراد در مورد موسس و مدیر این پیام رسان جهانی چیزی نمی دانند و یا بهتر بگوییم حتی برای یک بار نیز نام پاول دوروف به گوششان نخورده است.
پاوِل والِریویچ دورُف، یک نابغه‌ی روس تبار است. وی متولد 10 اکتبر 1984 میلادی در شهر سن پترزبورگ روسیه است و یکی از بزرگترین کارآفرینان و موسس شبکه‌ی اجتماعی v kontakte و پیام رسان تلگرام است. v kontakte  شباهت بسیاری با فیسبوک دارد و در حال حاضر بیش از 350 میلیون نفر کاربر دارد.
دوروف بیش تر دوران کودکی خود را در یکی از شهر های ایتالیا سپری کرد. او از دوران کودکی آموزش برنامه نویسی را فرا گرفت و اولین بار با پیام خوش آمد گویی بر روی کامپیوتر مدرسه احساس تنفر خود را به معلم سخت گیرش نشان داد. به نظر می‌رسد علاقه‌ی او به برنامه نویسی ارتباط مستقیمی با برادر بزرگترش نیکلای دوروف داشته باشد زیرا نیکلای نیز به برنامه نویسی علاقه‌ی زیادی نشان می داد.
او پس از ترک دانشگاه، همراه برادر خود شبکه‌ی اجتماعی v kontakte را راه اندازی کرد. او سرمایه ای در حدود 260 میلیون دلار را از این شبکه به جیب زد. پس از مدتی خبر اخراج وی از هیئت مدیره‌ی این شرکت اعلام شد. علت این موضوع را استعفا نامه ای عنوان کردند که خود دوروف هم از آن خبر نداشت. بعدها دوروف اعلام کرد دولت روسیه به دلیل عدم همکاری این شبکه برای در دسترس قرار دادن اطلاعات کاربران، سیاست های خود را به کار بسته است.
دوروف بارها و بارها به نقض قوانین اجتماعی محکوم شد تا جایی که وی تصمیم گرفت از این کشور فرار کند. دوروف برای بازجویی احضار شد که وی این موضوع را جدی نگرفت. سرانجام نیروهای کرملین به دفتر v kontakte  یورش بردند اما او کمی قبل تر از کشور خارج شده بود. البته او عنوان می کند که به روس بودنش افتخار می کند و با اینکه در کشور آمریکا تجارت خود را راه اندازی کرده ولی از سیاست های این کشور بیزار است. دوروف می گوید: علاقه ای ندارم جایی را در نقشه نشان دهم و بگویم این وطن من است. من به جایی تعلق ندارم و دوس دارم آزادانه سفر کنم و مکان زندگی ام را تغییر دهم. او می گوید دوست ندارم هیچگاه برای زندگی به روسیه برگردم. گفتنی است در حال حاضر نیز امکان ورود به این کشور برای وی غیر ممکن است.
او و برادرش پس از مهاجرت به آمریکا ابتدا شرکتی را در نیویورک تاسیس کردند و سپس تیم توسعه دهنده خود را از روسیه برای ادامه ی همکاری فرا خواندند تا پروژه ی جدید و غیرقابل نفود تلگرام را کلید زدند. دوروف می گوید نیازی به کسب درآمد از تلگرام ندارد و این کار برای او یک سرگرمی است. به همین دلیل تمام مولفه های برنامه رایگان است. در پاسخ به این سوال که اگر روزی با مشکل مالی مواجه شوید، چه می‌کنید گفت: احتمالا ویژگی هایی را برای پرداخت درون برنامه ای اضافه خواهیم کرد و مطمئنا کاربران ما را در این راه یاری خواهند کرد. اما ما قصد چنین کاری را نخواهیم داشت.
از او به عنوان یکی از جوان ترین مدیران جهان با 32 سال سن نام برده می شود. در آگوست 2014، Nordic Business Report، پاول دورف را متعهدترین رهبر اروپای شمالی زیر 30 سال لقب داد. در رسانه ها به او لقب مارک زاکر برگ روسی را می دهند. این برنامه نویس علاقه‌ی زیادی به پوشیدن لباس سیاه دارد و شما با یک جستجو ساده در اینترنت تمام تصاویر او را با لباس سیاهی که بر تن می‌کند، خواهید دید. او می‌گوید ادوارد اسنودن را به خاطر جسارت و شجاعتش می ستاید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه