کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر

در سال جاری بازار PC شاهد تحرکات بسیار جالبی بود. در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، فروش جهانی PC برای اولین‌بار در طول شش سال گذشته افزایش داشت – از سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۲، این اولین سه ماهه‌ی رشد سالانه‌ی جهانی PC بود. و حالا خبرهای تازه نشان می‌دهد در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، مایکروسافت برای اولین‌بار با خط تولید کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها، و تبلت‌های Surface در رده‌ی پنجم فروش برتر در ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفت.
ابتدا نگاهی کلی به این تغییرات می‌اندازیم. سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ این میزان فروش روندی ثابت داشت و رشد در این دوره روندی همچون سه ماهه‌ی قبل ندید. Gartner تخمین می‌زند فروش‌های جهانی PC با ۰.۱ درصد افزایش به ۶۷.۲ میلیون واحد برسد، IDC برای آن ۰.۹ درصد کاهش و رسیدن به ۶۷.۴ واحد را محاسبه کرد. پنج فروشنده‌ی برتر در محاسبات Gartner ،Lenovo ،HP ،Dell ،Apple و Acer بودند، این ترتیب برای IDC شامل Lenovo ،HP ،Dell ،Acer و Apple است.
اما Gartner دسته‌بندی مجزایی برای هر سه ماهه در ایالات متحده‌ی آمریکا ارائه می‌دهد، و سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ اولین‌بار بود که مایکروسافت در این کشور خودنمایی کرد و جایگزین Acer شد. آمارها نشان می‌دهند مایکروسافت هنوز راه زیادی برای رسیدن به دیگر فروشندگان برتر دارد، و فروش‌های آن با ۱۱ هزار واحد، تنها ۰.۱ درصد رشد نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل داشت و سهم بازار آن را به ۴.۱ درصد رساند. Dell و Apple هم در دوره‌های مشابه ذکر شده کاهش فروش و سهم بازار را تجربه کردند و در کل سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، روندی ثابت و بدون افزایش را طی کرد.
این اخبار تنها یک هفته پس از آن اعلام شد که مایکروسافت رویداد سخت‌افزارهای Surface را در نیویورک‌سیتی برگزار کرد، در این رویداد این شرکت از سه محصول جدید، Surface Laptop 2 ،Surface Pro6 و Surface Studio2 رونمایی کرد.
Surface ممکن است تجارتی یک میلیاردی یا بیشتر برای مایکروسافت باشد، اما هنوز هم کوچک است. اما در نظر داشته باشید که استراتژی Surface مایکروسافت به هیچ وجه تبدیل شدن به سازنده‌ی برتر بازار PC نیست. در عوض، رویکرد این شرکت "سود رساندن به همه در صورت رشد" است که در آن Surface ظاهر خوبی از ویندوز نشان می‌دهد و به سازندگان PC برای نوآوری کمک می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه