نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

بیش از ۴۵ هزار توسعه‌دهنده در حال کار بر روی فریم‌ورک Microsoft Bot هستند. این خبر را Satya Nadella، مدیرعامل Microsoft، در روز دوشنبه اعلام کرد. این فریم‌ورک کار ساخت بات را به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن، بسیار روان کرده است. علاوه بر آن، این فریم‌ورک نه‌تنها اجازه‌ی ساخت بات و برنامه‌های یادگیری ماشین را برای Skype می‌دهد، بلکه برای Facebook Messenger، Kik و دیگر پلتفرم‌های چت نیز راه‌کاری ارائه داده است. در آن سوی میدان، ۳۴ هزار توسعه‌دهنده مشغول ساخت بات برای Facebook Messenger هستند.
هردویMicrosoft و Facebook بازشدن پلتفرم چت‌های خود را در ابتدای ماه آوریل سال میلادی جاری اعلام کردند. تا اواسط جولای، هر دو پلتفرم ۲۰ هزار توسعه‌دهنده را به فریم‌ورک ساخت بات جذب کرده‌ بودند. اما هرچه به پاییز نزدیک‌تر می‌شدیم، Microsoft حداقل از نظر تعداد توسعه‌دهندگان بات، گوی سبقت را ربود.
همان‌طور که گفته شد، بر روی هر دو فریم‌ورک ساخت بات Facebook و Microsoft می‌توان برای پلتفرم‌های چت دیگر نیز اقدام به توسعه‌ی بات نمود.
اما به گفته Nadella، مزیت فریم‌ورک ساخت بات این شرکت، باز بودن آن است. در همین حال، Google نیز به دلیل عقب نماندن از رقابت، چندی پیش شرکت API.ai را که پلتفرم ساخت بات بود، خرید. این پلتفرم که هم‌اکنون توسط ۶۰ هزار توسعه‌دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد، به برنامه‌نویسان امکان ساخت بات برای پلتفرم‌های متعددی را فراهم می‌آورد. Google قصد دارد از فریم‌ورک API.ai در سرویس پیام‌رسان Allo خود استفاده کند.
چیزی که مشخص است، تعداد توسعه‌دهندگان نمی‌تواند به تنهایی گواه موفقیت سرویس‌های پیام‌رسان باشد.

برچسب هاMicrosoft Bot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها