تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۸:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۰ شهريور

حوزه حمل و نقل: در تلاش برای بی نیازی از راننده!
تسلا بهترین خودروهای الکتریکی جهان را می سازد، اما آن ها همچنان به دنبال پیشرفت هستند. این شرکت باتری قدرتمند جدیدی را ساخته که خودروی مدل S را به سریع ترین خودروی موجود در بازار بدل می سازد. در همین حال، شرکت استارت آپ nuTonomy یک سرویس تاکسی خودران (و بدون راننده) را در سنگاپور عرضه کرده که ضربه محکمی به کمپانی بزرگ Uber به شمار می آید. یک آزمایشگاه در دانشگاه MIT قطاری را ساخته که از روی ترافیک عبور می کند. در اروپا نیز شهر پاریس در تلاش است یک روز کاملاً بدون خودرو را در ماه جاری تجربه نماید.

حوزه انرژی: طبیعت و فناوری به یاری یکدیگر می آیند.

کالیفرنیا همچنان از بی آبی رنج می برد، اما یک راهکار نیز برای این مشکل پیشنهاد شده است: یک لوله بزرگ شناور روی آب مبتنی بر انرژی خورشیدی که 1.5 میلیارد گالن آب را به این شهر می رساند. پیشنهاد دیگر یک باغ به شکل حلقه است (که در شکل می بینید) که در آن سیستم تصفیه آب با یک کشاورزی پایدار ادغام شده است.
خبر جالب دیگر در حوزه انرژی این است که کاستاریکا هم اکنون 113 روز است که تنها بر اساس انرژی های تجدیدپذیر برق خود را تامین می کند. در شیلی نیز قیمت انرژی خورشیدی به نصف قیمت ذغال سنگ کاهش پیدا کرده است. پژوهشگران مصری نیز راهی برای کاشت جنگل در بیابان با استفاده از فاضلاب یافته اند.
در نهایت باید گفت ژاپن اعلام کرده مدال های المپیک 2020 را با مواد بازیافتی از گوشی های موبایل خواهد ساخت.


فضا: یافتن زمینی دیگر!

خبر دیگر که در هفته گذشته اعلام شده و می تواند بزرگترین خبر قرن باشد، پیدا شدن یک سیاره شبیه به زمین است که به دور ستاره ای مشابه خورشید می گردد. این سیاره تنها چهار سال نوری با ما فاصله دارد.

برچسب هاBatteryTesla
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عمر باتری گوشی و لپ تاپ شما میتواند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد