تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ دي

محققین دانشگاه Binghamton در نیویورک موفق به ساخت باتری نیرو گرفته از باکتری بر روی یک صفحه‌ی کاغذ شده‌اند. این پروژه به منظور ساخت باتری‌هایی از قطعات میکروالکترونیک بازیافتی که امکان استفاده با تزریق اندکی مایع دارای باکتری می‌باشند، تعریف شده است.
با استفاده از تکنیک‌هایی، زمان ساخت و هزینه‌ی آن کاهش یافته و حتی نوع طراحی آن می‌تواند انقلابی در نحوه‌ی استفاده از باتری‌های زیستی، به عنوان منبعی برای انرژی دستگاه‌های از راه‌دور و یا آن‌هایی که دسترسی به آن‌ها خطرناک و یا محدود باشند، ارائه نماید.
محققین در این روش از یک کاغذ جداکننده‌ی رنگ و یک ریبون نیترات نقره، در زیر لایه‌ای از موم استفاده کرده‌اند. آند آن در یک نیمه از کاغذ، از جنس پلیمر رسانا می‌باشد و مخزن آن شامل مایعی پر از باکتری می‌باشد.
به گفته‌ی محققین این طرح، قرار نیست که چنین باتری برای استفاده در خودروها به‌کار گرفته شود. باتری‌های ساخته شده از این فناوری می‌توانند با کنار هم قرار گرفتن دو جفت موازی ۳ تایی آن‌ها در کنار هم، توان ۳۱.۵۱ میکروواتی و جریان ۱۲۵.۵۳ میکروآمپری را ارائه نمایند. این ارقام برای به‌کارگیری ۶x۶ از این باتری در کنار هم، به ترتیب به ۴۴.۸۵ میکرووات و ۱۰۵.۸۹ میکروآمپر می‌رسد.

برچسب هاBatteryBacteria
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گلکسی A9 سامسونگ یک صفحه‌ی نمایش 6-اینچی و یک باتری بسیار بزرگ دارد