امنیت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۶ آبان

به گزارش فارس، نتایج یک بررسی امنیتی نشان می‌دهد باج‌افزار واناکرای هنوز زنده و در حال فعالیت است و میزان حضور آن در فضای مجازی در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ تا دو سوم بیشتر شده است.
به گزارش اسین‌ایج، حدود یک سال و نیم بعد از گسترش سریع واناکرای این باج‌افزار هنوز در صدر فهرست بدافزارهای خطرناکی است که کاربران اینترنت را به دردسر انداخته‌اند.
این باج‌افزار طی مدت انجام بررسی یاد شده و در عرض سه ماه به ۷۴۶۲۱ کاربر حمله کرده و مسئول ۲۸.۷۲ درصد از کل حملات سایبری بر علیه کاربران در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ بوده است.
تحقیقات شرکت کسپراسکای در این زمینه همچنین نشان می‌دهد حملات واناکرای از می سال ۲۰۱۷ آغاز شده و حتی نصب وصله‌های به‌روزرسان ویندوز هم باعث مهار آن نشده است.
این باج‌افزار با رمزگذاری فایل‌های موجود بر روی رایانه‌های کاربران برای قفل گشایی آن‌ها پول طلب می‌کند و تضمیمی برای حل مشکل بعد از پرداخت پول هم وجود ندارد.
بر اساس بررسی‌های کسپراسکای واناکرای در برخی کشورهای آسیایی با زیرساخت های ضعیف امنیتی موفقیت‌های زیادی داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بنگلادش، ازبکستان، پاکستان، نپال و حتی چین و هند اشاره کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه