تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن

کمپانی سازنده‌ی ربات‌های Boston Dynamics، ویدئویی را برای نمایش قابلیت‌های ربات‌های جدیدشان در همکاری برای باز کردن درب اتاق منتشر کرده است. در این ویدئو 45 ثانیه‌ای نشان می‌دهد، چگونه دو روبات SpotMini برای رسیدن به هدف مشترک: باز کردن درب اتاق، با یکدیگر همکاری می‌کنند.
ربات چهارپا SpotMini، وزنی معادل با 11 کیلوگرم دارد و همچنین قادر به تعامل با اشیاء با استفاده از سیستم کنترلر و حسگرهای خاص می‌باشد. در این ویدئو نشان می‌دهد که ربات اول چگونه با بررسی کافی وضعیت قرارگیری دستگیره‌ی در را سنجیده و ربات دیگر را فرا می‌خواند. ربات دوم نیز با استفاده از بازوی اهرمی شکل، دستگیره را به پایین می‌کشد تا درب اتاق باز شود.
این ربات‌ها در نگاه اول فرد را به یاد دایناسورها در فیلم پارک ژوراسیک می‌اندازد. یکی از ویژگی‌های مورد انتظار از این ربات در دنیای واقعی، کمک در انجام عملیات امداد و نجات است. این ربات قادر به شرکت در مأموریت‌های جستجو و امداد و نجات است. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که تولید چنین ربات‌هایی مستلزم اعتماد انسان‌ها به این‌گونه ابزار برای استفاده است زیرا همان‌طور که بسیاری از انسان‌ها بر روی این کره‌ی خاکی، ربات‌ها را عاملی برای آسان‌تر شدن زندگی می‌دانند برخی دیگر نیز ربات‌ها را تهدیدی برای زندگی بشریت بر روی این کره‌ی خاکی به‌حساب می‌آورند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه