کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

در حرکتی با هدف افزایش قیمت سهام در حال سقوط، اسپاتیفای اعلام کرد بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش از سهام خود را بازخرید می‌کند. مجوز این برنامه در جلسه‌ی عمومی سهامداران داده شد و توسط هیات مدیره به تصویب رسید. اسپاتیفای می‌گوید، اعتبار این برنامه تا ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ است.
تصمیم به بازخرید پس از آن گرفته شد که اسپاتیفای رشد آهسته‌ی تجارت استریم خود را گزارش کرد و  همانطور که سرمایه‌گذاران شک دارند اسپاتیفای بتواند رشد بلند مدت و سودآوری خود را حفظ کند، این شرکت سخت در تلاش برای ماندن در بازارهای عمومی ادامه می‌دهد.  از طرفی این تصمیم متاثر از کاهش بیشتر سهام شرکت است، به طوری که اسپاتیفای در اکتبر بدترین ماه خود پس از بحران اقتصادی ۲۰۰۸ را تجربه کرد.
برای سه ماهه‌ی گذشته، اسپاتیفای درآمد سالانه‌ی خود را با افزایش ۳۲ درصدی سالیانه و زیان عملیاتی حدود ۶ میلیون یورو اعلام کرد که به میزان ۹۲ درصد نسبت به سال قبل بهبود داشت. تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی آن هم ۱۹۱ میلیون بودند، که ۲۸ درصد بالاتر از سال گذشته بود.
اما این روزها اسپاتیفای با رقابت‌های سنگینی از جمله Apple Music در ایالات متحده‌ی آمریکا مواجه است. این شرکت همچنین با توجه به معامله‌ی Sirius XM / Pandora حالا با چالشی جدید روبه‌رو است.
بخش زیادی از کسب‌وکار اسپاتیفای از کاربران رایگان است – ۱۰۹ میلیون کاربر فعال ماهانه‌ی آن در ردیف گیرندگان تبلیغات قرار دارند. اما پلتفرم مبتنی بر تبلیغات شرکت در حال حاضر تنها در ایالات متحده‌ی آمریکا، بریتانیا، کانادا، و استرالیا فعال است. این به اسپاتیفای فضا برای رشد درآمدهای تبلیغاتی‌اش را در ماه‌های آینده می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه