ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۹ شهريور

به گزارش مهر، وزارت ارتباطات در گزارش عملکرد یکساله دوم خود، از رشد ۶۰۰ درصدی بازدید کاربران از محتوای بومی آنلاین خبر داد و اعلام کرد: تعداد اپلیکیشن های بومی به ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی رسیده است.
گزارش عملکرد یک‌ساله دوم وزارت ارتباطات در دوره حضور محمدجواد آذری‌جهرمی در هفته دولت، تحت عنوان «ایران در مسیر هوشمندی» منتشر شد.
این گزارش شامل بخش‌هایی همچون جایگاه ICT در اقتصاد جهانی و ایران، اثرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ICT ، شبکه ملی اطلاعات با تاکید بر گامی به‌سوی فضای مجازی ایمن و سالم، دسترسی همگانی، دولت الکترونیکی و شفافیت، بهره‌وری و پاسخگویی و نیز هوشمندسازی مدارس است.
در این گزارش، موضوع تکمیل پروژه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای یکسال اخیر وزارت ارتباطات مطرح و تحقق لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ۸۰ درصد عنوان شده است. این درحالی است که دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات به میزان ۷۸ درصد اعلام شده است.
همچنین تعداد تولید اپلیکیشن های بومی به ۲۵۰ هزار نرم افزار رسیده و میزان بازدید کاربران از محتوای بومی فضای مجازی ۶۰۰ درصد رشد کرده است.
در همین حال تعداد تراکنش های دولت الکترونیک به ۴۵۰ میلیون استعلام رسیده است.
در این گزارش عملکرد گفته شده که ایران مقام نخست تعداد کاربران تلفن همراه هوشمند در خاورمیانه را به دست آورده است.
طراحی و ساخت بیش از ۶ ماهواره بومی یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای یک سال اخیر وزارت ارتباطات اعلام شده است. از سوی دیگر این وزارتخانه ایجاد ۶۸ هزار اشتغال را در برنامه های پیش رو وعده داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه