نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ آذر

مایکروسافت امروز تغییرات قابل توجهی را در مرورگر Edge اعلام کرد. این غول نرم‌افزاری ساخت مجدد Microsoft Edge برای اجرا بر روی Chromium را آغاز کرد، موتور رندر وب منبع‌باز مشابهی که مرورگر Chrome را مجهز می‌کند. این بدان معنا است که Edge به زودی با موتورهای Blink و V8 JavaScript اجرا می‌شود. این حرکت بزرگی است و به معنای پیوستن مایکروسافت به جامعه‌ی منبع‌باز، آن هم بر روی وب است.
مقامات ویندوز گفتند "در نهایت ما قصد داریم تجربه‌ی وب را برای بسیاری از مخاطبان مختلف بهتر کنیم. افرادی که از Microsoft Edge استفاده می‌کنند، سازگاری بهتر با تمام سایت‌های وب را تجربه می‌کنند، در حالیکه عمر باتری بهتر و ادغام سخت‌افزاری را در تمام انواع محصولات ویندوزی دریافت می‌کنند."
اما چرا مایکروسافت موتور رندرینگ خود را تغییر می‌دهد؟ و چرا حالا؟ Edge از نظر سهم بازار با فاصله‌ی زیادی پشت Chrome قرار دارد. توسعه‌دهندگان با Chrome بهینه می‌شوند و گوگل هم سرویس‌های وب مبتنی بر Chrome را ایجاد می‌کند، چراکه این شرکت اغلب پیشگام سازگاری با فناوری‌های وب نوظهور است.
The Verge متوجه شد مایکروسافت حداقل یک سال است که این روند را در نظر گرفته، و با فشارهای زیادی از طرف مشتریان و کسب‌وکارها مواجه است که می‌خواهند این شرکت سازگاری وب خود را ارتقا دهد.
بخش بزرگ دیگری از بازبینی Edge شامل توسعه‌دهندگان است، تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان وب از Mac برای توسعه و آزمایش سایت‌ها استفاده می‌کنند، اما Edge در Mac ارائه نشده است. مایکروسافت زمان خاصی را برای ارائه‌ی Edge بر روی Mac اعلام نکرد، اما انتظار می‌رود این اتفاق اوایل سال آینده عملی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه