تکنولوژی
الناز فرجی۰:۵۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

گرچه هنوز رایج و محبوب نشده اند اما این قاب های فلزی دوچرخه ی چاپ سه بعدی شده حالا دیگر وجود دارند . معمولا در یک فرایند ذوب ساخته میشوند ، که در آن از لیزر استفاده میشود تا به صورت دستچین پودر آهن را آب کنیم ، و آن را به صورت لایه های متوالی درآوریم . حالا ، با این حال ، تیمی از دانشجویان دانشگاه تکنولوژِی دلفت( TU Delft) در هلند رویکرد دیگری را اتخاذ کرده اند - آنها اولین دوچرخه ی فولادی ضد زنگ را با تکنیک جوش کاری سه بعدی ساختند .
این دانشجویان با کمپانی MX3D در آمستردام کار میکردند که به ما در آوردن چاپگر سه بعدی mataerial در سال 2013 کمک کرد . برخلاف چاپگر های معمولی ، که اشیا را به صورت افقی در یک سطح صاف میگذارند ، mataerial از بازوی روباتی استفاده میکند تا صمغ را از قالب بیرون کشد، چه در سطوح افقی و چه عمودی . این ستون های صمغ میتوانند در زمان بیرون کشیده شدن از قالب به یکدیگر وصل شوند ، و به سرعت به شکل های مدرن سفت میشوند . اخیرا MX3D نسخه ای ساخته است که فلز جوشکاری را چاپ میکند ، کارش را با خواباندن قطره ای فلز آب شده شروع میکند ، سپس یک قطره ی دیگر به بالایش اضافه میکند ، زمانی که سفت شد ، فرایند را ادامه میدهد تا اینکه یک ستون کامل فلز بسازد . با کنترل کردن نقطه ای در فضا که در آن جوشکاری انجام میشود ، میتواند جهت ستون ها را کنترل کرد ، حتی میتواند آنها را به هم آمیخت و در هم پیچاند . هیچ ماده ی حمایت کننده ای لازم نیست ، و میتواند ساختار های بزرگی درست کند .


MX3D از همین حالا از این تکنیک استفاده میکند تا یک پل عابر پیاده بسازد اما به TU Delft رو کرد تا امکان انجام دادن کاری دیگر برای نشان دادن پتانسیل این تکنولوژی را بسنجد . این دوچرخه نتیجه این زحمات بود . قاب آن در چند بخش ساخته شد ، که بعد با دست به یکدیگر جوش خوردند و این محصول نهایی که arc bicycle  نام دارد ، گفته میشود که هم وزن دوچرخه های قاب فولادی معمولی است و کاملا قادر به سواری در خیابان های سنگفرش شده ی سخت است .
یکی از اعضای تیم ، استف دو گروت میگوید : " برای ما مهم بود که یک شی ساختاری طراحی کنیم که مردم هر روز استفاده میکنند . وقتی در هلند دانشجو باشی ، طبیعتا یک دوچرخه به ذهنت میرسد . یک قاب دوچرخه آزمایش خوبی برای این تکنولوژی است . به خاطر پیچیدگی نیروهای درگیر کار . "

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ببینید این ربات چاپ سه بعدی کوچک چگونه 6 برابر قد خودش میپرد