گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ آبان

سرویس‌های وب آمازون (AWS) سرانجام مرکز داده‌ای را در آفریقا راه‌اندازی می‌کند. این شرکت تابعه‌ی آمازون اعلام کرد قصد افتتاح سه منطقه‌ی دسترسی در کیپ تاون را تا نیمه‌ی اول ۲۰۲۰ دارد. این خبر جلوتر از پیش‌بینی‌های مالی سه ماهه‌ی سوم، و یک ماه پس از اینکه آمازون شرکتی یک تریلیون دلاری شد، به گوش رسید.
AWS که در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد، شرکت‌هایی در تمام ابعاد با قابلیت‌های محاسباتی رایانش ابری را خدمات می‌دهد و نیاز به داشتن سرورهای شخصی را برای این شرکت‌ها برطرف می‌کند.
هم‌اکنون، تجارت رایانش ابری آمازون بیش از ۱۰ درصد کل درآمد آن را تشکیل می‌دهد، و این شرکت دارای ۱۹ منطقه‌ی مرکز داده‌ی فعال جهانی در سرتاسر آمریکا، اروپا، استرالیا، و آسیا است.
این شرکت ساخت پنج منطقه را در آینده در دستور کار دارد، از جمله‌ی آن‌ها اولین منطقه در خاورمیانه است که انتظار می‌رود سال آینده بازگشایی شود.
اگرچه در حال حاضر آمازون از طریق دیگر مناطق خود به مشتریان آفریقایی‌اش خدمات می‌دهد، اما مهم است تا زیرساخت مرکز داده‌ای هر چه نزدیک‌تر به مشتریانش داشته باشد، این اقدام به کاهش تاخیر و بهبود سرعت‌های انتقال داده کمک می‌کند، این همان دلیلی است که آمازون به دنبال سه منطقه‌ی دسترسی در آفریقای جنوبی است.
افتتاح مرکز در کیپ‌تاون در حقیقت نشان‌دهنده‌ی بازگشتی نمادین به خانه برای AWS هم است – سرویس‌های محاسباتی و رایانش آمازون (EC2) تا حد زیادی در کیپ‌تاون، توسط تیمی به رهبری Chris Pinkham توسعه یافته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه