موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير

اگر در دهه 80 یا 90 میلادی زندگی کرده باشید احتمالاً شانس این را داشته اید که از نزدیک با یک کامپیوتر کومودور و خصوصاً مدل Commodore 64 کار کرده باشید.
C64 یکی از پرفروش ترین کامپیوترهای زمان بود و همچنین یک کنسول بازی تمام عیار نیز در آن دوران محسوب می شد. اما با گذشت زمان این کمپانی و محصولات خاطره انگیزش به فراموشی سپرده شده اند.
اگرچه در سال 2013 یک بار دیگر دستگاهی با نام C64x مجهز به پردازنده اینتل اتم خاطره ها را زنده کرد اما فروش نامطلوبش باعث شد تا Commodore USA طعم شکست را مجدداً بچشد.


حالا بنظر می رسد کومودور یکبار دیگر بازگشته تا امیدهای طرفدارانش را زنده نگه دارد، این بار در بازار گوشی های هوشمند.
نخستین گوشی هوشمند این کمپانی Commodore PET نام دارد(به یاد نخستین کامپیوتر این شرکت) و از یک نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی، پردازنده هشت هسته ای و 64 بیتی مدیاتک با سرعت 1.7 گیگاهرتز، 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 یا 3 گیگابایت رم بهره می برد. سایر مشخصات شامل پشتیبانی از کارت های حافظه، باتری 3000 میلی آمپری، دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی در جلو می باشد.
البته چون این گوشی برند و لوگوی کومودور را بر روی خود دارد دلیلی نمی شود آن را محصولی تولید شده توسط همان شرکت کومودور قدیمی بدانیم. در واقع کومودور جدید با نام Commodore Business Machines Limited در انگلستان به ثبت رسیده و توسط ماسیمو کانیجیانی و کارلو اسکاتولینی تاسیس شده است. همانند برند Commodore US که در سال 2013 محصول خود را روانه بازار کرد، این برند جدید نیز تقریباً هیچ وجه اشتراکی با کومودوری که ما می شناختیم ندارد.
اگرچه PET یک گوشی هوشمند افتضاح محسوب نمی شود اما اصلاً هم در سطح بالایی قرار نمی گیرد. این گوشی قرار است بزودی با قیمت 300 دلار برای نسخه 16 گیگابایتی و 365 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی در بخش هایی از اروپا عرضه شود و احتمالاً پس از آن در سایر مناطق از جمله آمریکا عرضه گوشی صورت می گیرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بلک بری تولید گوشی های خود را کاهی می دهد