گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۴ آبان

Linus Torvalds، مهندس نرم‌افزار و خالق کرنل لینوکس، پس از یک ماه دوری، مجددا برای نظارت بر پروژ‌ه‌ی منبع باز لینوکس بازگشت. Torvalds که به خاطر بی‌ادبی و رفتار خشونت‌آمیز نسبت به دیگران شهرت دارد، در آن زمان گفته بود قصد برطرف کردن این اعمال را دارد.
حالا، حدود یک ماه بعد، مدیر موقت لینوکس، Greg Kroah-Hartman، شخصی که Torvalds وی را برای نظارت بر توسعه‌ی لینوکس گمارده بود، اعلام کرد که وی توسعه‌ی کرنل را در اعلامیه‌ی اشاره شده به نسخه‌ی 4.19 به Torvalds باز می‌گرداند. Kroah-Hartman نوشت "این چند ماه گذشته برای جامعه‌ی ما دشوار بود، همانطور که جامعه‌ی ما در حال مبارزه با خود است، از طرف افرادی خارج از آن نیز با مشکلاتی مواجه است." وی ادامه داد: "اینجا پیشنهادی برای همه دارم. یک یا دو روز را برای استراحت و بودن با دوستان و خوردن وعده‌های غذای مشترک اختصاص دهید، و سپس به کار بازگردید، و به ادامه‌ی ایجاد سیستمی که جهان هرگز قبل از آن ندیده است، با همدیگر، ادامه دهید."
درحالیکه Torvalds هنوز بیانیه ی خود را منتشر نکرده است، اما ZDNet گزارش می‌کند که او و Kroah-Hartman هر دو هم‌اکنون در اسکاتلند هستند و با توسعه‌دهندگان لینوکس برای کنفرانس اروپایی Open Source Summit ملاقات می‌کنند.
لینوکس یک پروژه‌ی منبع باز است، اما Torvalds بر Linux Kernel Mailing List نظارت دارد و او و Kroah-Hartman حمایت‌هایی از بنیاد غیر دولتی لینوکس برای محافظت از توسعه‌ی کرنل و مدیریت جامعه‌ی یاری رساننده‌اش دریافت می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه