ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ اسفند

به گزارش روزنامه ایران، فعالان بازار تلفن همراه بر این اعتقاد هستند که این بازار در ۹۰ روز اخیر با امکان ثبت تلفن همراه در سامانه رجیستری تلفن همراه (همتا) کمی رونق گرفته که توقف ناگهانی این سامانه، بازار را دچار آشفتگی کرد ولی با راه‌اندازی دوباره و از سرگیری رجیستری در سامانه همتا، امید می‌رود در روزهای پایانی سال خرید و فروش دوباره جریان یابد از سوی دیگر عده‌ای نیز بر این باورند هر چند رجیستری تلفن همراه باعث رونق گرفتن بازار می‌شود ولی راه قاچاق تلفن همراه را دوباره هموار می‌کند. در همین راستا وزیر ارتباطات در توئیتی نوشت: «مرگ بر رجیستری شعاری که روی دیگر سکه زنده باد قاچاق است. مشکل صنف عرضه‌کنندگان تلفن همراه جای دیگری است که باید حل شود نه طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است.»
«۳ ماهی بود که بازار دوباره جانی گرفته بود و خرید و فروش جریان داشت که متأسفانه اعلام کردند که سامانه رجیستری تلفن همراه مسافری بسته می‌شود و سه روز هم بسته شد و همین اتفاق ضمن افزایش قیمت باعث شد فروش در بازار تلفن همراه صفر شود و دوباره سکون به این صنف بازگردد.»
افشار فروتن لاریجانی رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه و سیم‌کارت با بیان مطلب فوق و با ابراز تعجب از فراهم کردن امکان رجیستری تلفن همراه در سامانه همتا و بستن آن، افزود: به اندازه کافی بازار بی‌رونق است نباید شوک‌های این چنینی نیز به بازار اضافه کنند چراکه بازار تلفن همراه رونق ندارد. همه منتظر هستند تا شرایط حاکم بر بازار تثبیت شود تا کمی خرید و فروش جریان پیدا کند اما ناگهان با اقدامی همه چیز را خراب و شرایط را سخت‌تر می‌کنند. اقدام‌های این چنینی تنها موجب می‌شود قیمت کالا افزایش یابد و به ضرر مصرف‌کننده تمام شود.
رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه و سیم کارت با ابراز تأسف از اینکه چرا مسئولان برای اقدام‌های خود در زمینه بازار تلفن همراه با فعالان این صنف مشورت نمی‌کنند، گفت: فعالانی که این انجمن‌ها را تشکیل داده‌اند، جزو نیروی انسانی این کشور محسوب می‌شوند از این‌رو از تصمیم گیرندگان انتظار می‌رود از این نیروها حداقل کمک فکری بگیرند یا حداقل این صنف را از اقدام‌هایی که می‌خواهند انجام دهند، مطلع کنند.
مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی نیز با تأیید اینکه به مدت سه روز سایت همتا برای رجیستری تلفن همراه بسته بود، گفت: این اتفاق روی خرید و فروش این حوزه تأثیر منفی گذاشت و با این اقدام حتی قیمت‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش پیدا کرد. محبی افزود: ولی خوشبختانه در جلسه‌ای که عصر روز شنبه ۱۱ اسفندماه با حضور مسئولان سامانه همتا برگزار شد این سامانه دوباره باز شد و به این ترتیب هر مسافر می‌تواند یک گوشی در سال با کارت ملی خود وارد کشور کرده و بعد از ثبت در سامانه و پرداخت عوارض و گمرکی آن تلفن همراه خود را فعال و استفاده کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه