تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

۲۰۱۶ سال بسیار دلپذیری برای SpaceX، شرکت فناوری‌ اکتشافات فضایی Elon Musk بود. چراکه به توسعه‌ی یک موشک قابل استفاده‌ی مجدد برای ماموریت‌ها، بسیار نزدیک شد. اما این آرامش حداقل تا سپتامبر، زمانی که یک موشک Falcon 9 در آزمون قبل از پرتاب بر روی پَد در  Cape Canaveral منفجر شد، به طول انجامید. این شرکت به سرعت مسأله‌ را مورد بررسی قرار داد و دریافت، اکسیژن مایع، هنگام فرود از یک مخزن به بیرون درز کرده و در نتیجه، اصطکاک باعث احتراق شد.
با این حال، در گذشته SpaceX به نوبه‌ی خود همیشه آماده بوده تا با راه‌اندازی Falcon 9 از پایگاه نیروی هوایی Vandenberg و ارائه‌ی ماهواره  Iridium Next به مدار، مجددا پرواز کند. این راه‌اندازی همچنین شامل  فرودی موفقیت‌آمیز از مرحله‌ی اول Falcon 9 روی یک کشتی هواپیماهای بدون سرنشین SpaceX می‌شود. شایان ذکر است، در واقع این اولین بار است که یک موشک بر روی کشتی فرود می‌آید.
گفتنی است، این شرکت قصد داشت به کسب‌وکار پرتاب همه چیز به فضا تا ماه دسامبر بازگردد اما این تاریخ به ماه ژانویه تغییر کرد. از آن زمان تاکنون شرکت مذکور به آزمایش ایمنی راه‌اندازی آن ادامه داده و تصویب مجدد FAA را دریافت نموده است. متاسفانه، آب و هوای نامناسب نیز، یکی دیگر از عوامل به تعویق افتادن این امر تا به امروز می‌باشد.

برچسب هاSpaceX
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اینترنت در فضا از اینترنت دیال آپ هم بدتر است