موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۳۱ ارديبهشت

متخصصین نوکیا کمپانی جدیدی به نام HMD Global Oy در فنلاند تاسیس کرده اند که موفق به کسب مجوز های لازم برای ساخت گوشی های هوشمند و تبلت تحت عنوان تجاری نوکیا شده اند.
سرویس مطبوعاتی نوکیا اعلام کرد؛ این کمپانی چند ملیتی در فنلاند قصد دارد دوباره به بازار رقابت جهانی برای گوشی های موبایل و تبلت بازگردد. این سایت عنوان کرد؛ با توجه به شرایط کنونی Nokia Technologies یکی از بخش های این کمپانی تمامی مجوز های مالکیت مادی و معنوی و ثبت حقوق تجاری با نام نوکیا را اخذ کرده است و کمپانی جدیدی به نام HMD Global Oy تاسیس کرده است.
در نتیجه این شرکت می تواند با فروش محصولات خود درآمد مورد نیاز برای پیشرفت در بازار کسب نماید .پیش تر شاهد بودیم با کاهش فروش این شرکت فنلاندی به سرپرستی مایکروسافت بودیم و انتظار می رفت در سه ماهه دوم سال 2016 تولیدات این شرکت متوف شود اما HMD اعلام کرده با سرمایه گذاری 500 میلیون دلار در حال برنامه ریزی در طول سه سال آینده جهت ارتقا محصولات خود می باشد.
نوکیا در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی برای تلفن همراه و ثابت، پهنای باند و IP مبتنی بر شبکه فعالیت دارد.

  IP مبتنی بر شبکه 

ساختمان دفتر مرکزی نوکیا در شهر اسپو، فنلاند قرار دارد. سهام شرکت نوکیا در بازار بورس نیویورک و بورس اوراق بهادار هلسینکی معامله میشود.
در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۱۵ نوکیا تأیید کرد که کمپانی آلکاتل-لوسنت را به ارزش ۱۶٫۶بیلیون دلار خریداری کرده است و اکنون شرکتهای ادغامی نوکیا + آلکاتل-لوسنت،متشکل از ۴۰۰۰۰ کارمند در ایالات متحده و فرانسه گامی بلند به سوی دستیابی به جدیدترین تکنولوژیهای ارتباطی و شبکه ایی، برداشته است و قطعاً نقش بزرگی در خدمات ارتباطی ۵G، شبکه های تعریف شدهٔ
نرمافزاری، عکس برداری و … ایفا خواهد کرد.

آلکاتل-لوسنت یکی از شرکتهای ارائه خدمات بیسیم است و نبایستی با شرکت چینی تولید کنندهٔ تلفن اشتباه گرفته شود.
نوکیا نیز در هیئت مدیره ی HMD Global دارای یک کرسی خواهد بود تا امور مربوط به برندینگ و عملکرد کمپانی را تحت نظر بگیرد. نتیجه ی تغییرات امروز بین کمپانی های تایوانی، فنلاندی و آمریکایی، ایجاد یک شرکت نوپا در فنلاند است که به برند و علم طراحی نوکیا در کنار زیرساخت تولید فاکس کان دسترسی دارد. در این بین باید به تصاحب کمپانی Withings توسط خود نوکیا
یه مبلغ 170میلیون یورو نیز اشاره کرد که حضور این کمپانی در عرصه ی گجت های پوشیدنی را نوید می دهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوشی‌های هوشمند Nokia با سیستم‌عامل Android در نیمه اول سال آینده وارد بازار می‌شوند