سرگرمی
سارا محمد علیئی۲۲:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ مرداد

کارشناسان دانشگاه RMIT اثبات کردند، بازی های آنلاین سبب افزایش عملکرد، حافظه دانش آموزان خواهد شد. طی مقاله ای که در مجله بین المللی ارتباطات منتشر شده است، آنها نتایج حاصل از پژوهش را اعلام کرده اند: مشخص شد که دانش آموزانی که بازی آنلاین انجام میدهند نمره های بالاتری نسبت به دانش آموزان عادی و مخصوصا آن دسته که وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، کسب کرده اند.

آن ها را از بازی کردن منع نکنید

آلبرتو پوسه و همکارانش اطلاعات مربوط به عملکرد 12 هزار دانش آموز را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند. جمع آوری اطلاعات دانش آموزان از 700 مدرسه در استرالیا، در سال 2012 در چارچوب برنامه PISA صورت گرفته است.
داده ها نشان می داد که نمرات دانش آموزان که بازی های آنلاین انجام می دهند بالاتر از دیگر هم سن های خود است بطور میانگین اختلاف نمرات 15 امتیازبیشتر در ریاضی ، 17 امتیاز در علوم تجربی  است . اما در دانش آموزانی که بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند ودر حال خواندن خبر و گفتگو با دوستانشان هستند 20 امتیاز کمتر از افرادی که از این شبکه ها استفاده نمی کنند کسب نمودند.

چرا این اتفاق می افتد

دانشمندان می گویند که شبکه های اجتماعی به آموزش مغز کمک نمی کند و استفاده از آن به دانش خاصی نیاز ندارد. در مقابل، در بازی های آنلاین، وظایف مختلف به عهده دانش آموزان، خواهد بود که نیاز به محاسبه، تفکر منطقی، خواندن سریع، مراجعه به دانشنامه های علمی تاریخی و ... دارد. همه این موارد سبب توسعه توانایی های تحلیلی و مهارتی برای انجام تکالیف مدرسه خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه