سرگرمی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت


تحقیقات دانشمندان نشان داده است، بازی های رایانه تاثیر منفی بر وضعیت سلامت نوجوانان دارد. وابستگی آنها به بازی ها می تواند سبب ایجاد چاقی، مشکلات خواب، دیابت و، افزایش آسیب پذیری آنها منجر شود.

پدیده ی حال حاضر

دانشمندان اشاره یکنند هر ساله تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان به بازی های ویدئویی اعتیاد پیدا می کنند و این تاثیر مستقیمی بر زندگی اجتماعی و درنتیجه منجر به ابتلا به بیماری های سیستمیک در آنان خواهد شد.
یکی از محققین این مطالعه، کاترین موریسون از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فولرتون (ایالات متحده آمریکا) در مقایسه داده ها میان کودکان علاقه مند به بازی و گروه تحت نظر و کنترل شده با شرایط یکسان طبقاتی و اجتماعی و درآمد مشابه، مشخص شد که بازی ها هیچگونه تجربه و آموزه ای برای زندگی واقعی آنان به دنبال نخواهد داشت.
در ارزیابی ها مشخص شد نوجوانانی که از ساعت هوشمند استفاده می کنند به سبب پالس های منتشر شده دچار افزایش ضربان قلب، استرس و خواب آلودگی همچنین تغییرات فیزیلوژیکی بدن هستند.
علاوه براین دانشمندان طی یک نظر سنجی عمومی ومنظم درجه وابستگی افراد به بازی های کامپیوتری را مشخص کرده اند.

نتایج تحقیقات

شایع ترین مشکل در نوجوانان، اعتیاد به بازی های ویدئویی، می باشد که به نوبه خود سبب کاهش مدت و کیفیت خواب، افزایش اختلالات در سوخت و ساز، چاقی و افزایش آسیب پذیری می شود.
در نوجوانان که درجه وابستگی آنان به بازی های کامپیوتری 10 از 14 بود، از عواملی نظر کلسترول بالا رنج می برند همچنین بدن آنان نسبت به انسولین ایمنی پیدا می کند در نتیجه در معرض ابتلا به دیابت می باشند.همچنین پیش بینی می شود این کودکان در دوران جوانی و بزرگسالی درگیر عواقب ناشی از بازی های مخرب نظیر اعتیاد و قمار شوند.

برچسب هاGame
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سازنده فیلم نیمه کوتاه جنگ ستارگان میخواهد جمعیت برای بازسازی فرشته سیاه پول پرداخت کنند