تکنولوژی
بهناز زادبخش۸:۲۵ - ۱۳۹۵ شنبه ۸ خرداد

45 میلیون نفر در سراسر دنیا، با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می کنند. هدف یافتن راهی است تا مبتلایان را از این بیماری، رهایی بخشد. محققان درارتباط با کاربران حرفه ای بازیهای ویدئویی، از ماجراجویی هایشان جهت تسریع در بهبود بیماری آلزایمر بهره جسته اند.
هدف محققان، جمع آوری اطلاعات مورد نیاز مربوط به حداقل 100000 نفر تا پایان سال 2016 میلادی است.
دکتر هوگو اسپیرز، متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه کالج لندن در این باره می گوید: «در این بازی فرد قایقی را در آب هدایت می کند. ما همراه با محققان می توانیم آن لحظه که افراد صفحه نمایش را لمس می کنند ببینیم. با مشاهده علائم، آنها قایق را حرکت می دهند و ما می توانیم باز خوردهای آنها را نسبت به علائم دریافت کنیم و به این شیوه می توانیم پی ببریم افراد چه زمانی طرحی به ذهنشان خطورمی کند، و چطور مواردی که پشت سر گذاشته اندرا به ذهن می سپارند و چقدر خوب قادرند که در آن زمینه تحرک ذهنی داشته باشند»
آلزایمر، بیماری است که حافظه افراد را از بین می برد. آنها این تحقیق را بر روی پیرمردی که حافظه اش را ازدست داده انجام می دهند. قسمتهای مختلف مغز، توسط یک مدار باهم مرتبط هستند مداری که به کمک آن ما به این سو و آن سو حرکت می کنیم. بخش ویژه ای در سر، نقشه داخل را آماده میکند و در افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند، همین بخش از بین میرود.
هیلاری ایوانز، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا ،در این باره گفت: "توانایی ده ها هزار نفر در استفاده از این بازی ها به ما کمک می کند تا تحقیقات در زمینه بیماری آلزایمر را تسریع بخشیم. انجام این تحقیقات در آزمایشگاه و محاسبه این حجم از اطلاعاتی که با استفاده از این بازیها به دست می آید، ممکن است هزاران سال طول بکشد .اگر چه بخش عظیمی از این اطلاعات تنها طی دو دقیقه به دست می آید.
رسیدن به چنین نتایجی از طریق آزمایشات در آزمایشگاه و به کمک پرتونگاری (ام آرآی) یا توموگرافی، زمان بر و هزینه بردار است، دانشمندان دانشگاه لندن بر این باورند که، برای حل مساله جمع آوری اطلاعات، باید جهان را به آزمایشگاهی بالقوه تبدیل کنیم. 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه