تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱ اسفند

شرکت Alphabet که پروژه‌ی Loon را حدود چهار سال پیش آغاز کرده بود، اکنون آن را از یک طرح بدون شباهت به پرتاب موشک به ماه به یک ایده‌ی عملی تغییر داده است. آسترو تلر، رییس بخش آزمایشگاه X شرکت Alphabet، می‌گوید: تیم پروژه در تلاش برای ساخت یک شبکه‌ی خودهدایتگر و بالون‌هایی جهت ایجاد اینترنت پرتوی، قدمی فراتر از حد انتظارات خود نهاده است. این پروسه در حقیقت جهشی بزرگ به سمت روزی است که اینترنت در سراسر جهان به‌خصوص در مناطق روستایی و دوردست قابل‌استفاده گردد.
در ماه سپتامبر مهندسین پروژه نشان دادند این سیستم می‌داند چگونه بر روی جریان هوا سوار شود و روی یک منطقه برای چند ماه به‌طور ثابت باقی بماند. علت این موضوع بسیار شگفت‌آور است. تلر طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: هم‌اکنون می‌توانیم به مناطق مشخصی در جهان توسط 10، 20 و یا 30 بالون، و نه با 200، 300 و یا 400 عدد از آن‌ها، سرویس‌رسانی کنیم.
تلر اذعان داشت که گروهش سیستم‌های هدایت و کنترل ارتفاع را جهت دسترسی به کنترل هر چه دقیقتر ارتقاء داده‌اند. اما هوش مصنوعی نهفته در آن می‌تواند حتی هوشمندتر گردد. همچنین نیاز است که این سیستم در نقاط دیگری از جهان آزمایش شود تا کنار آمدن با شرایط گوناگون را فرا گیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه