ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۵ تير

به گزارش پیوست، سامانه‌های بانک سپه روز پنج‌شنبه ۱۹ تیرماه به صورت یکباره یا BigBang به روی سامانه بانکداری متمرکز امید مهاجرت می‌کنند در این فاز از پروژه دو بخش منابع و کارت به صورت کامل روی سامانه جدید منتقل خواهند شد.
اجرای پروژه مهاجرت کُربنکینگ سپه از فروردین ماه ۹۸ با امضای قرارداد میان بانک سپه و داتین آغاز شد حال پس از گذشت دوره زمانی بیش از یک سال فاز اول مهاجرت کربنکینگ اواخر این هفته اجرایی می‌شود.
بانک سپه جزو بانک‌های بزرگ کشور است که با وجود حجم تراکنش بالایی که دارد اما تا کنون موفق به پیاده‌سازی کربنکینگ در زیرمجموعه خود نشده بود. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته فاز دوم مهاجرت کربنکینگ نیز اواخر شهریور ماه صورت می‌گیرد. فاز دوم مهاجرت به مهاجرت بخش تسهیلات و ارز این بانک روی سامانه متمرکز امید اختصاص خواهد داشت. در این صورت پروژه پیاده‌سازی و مهاجرت به کربنکینگ امید به پایان می‌رسد.
بانک سپه اعلام کرده است که خدمات الکترونیکی این بانک از ساعت ۱۲ روز پنج‌شنبه به مدت ۲۴ ساعت قطع خواهد بود این بانک در اطلاعیه‌ای که منتشر کرده پیش‌بینی کرده است که ممکن است کاربران در طول یک هفته با اختلال‌هایی مواجه شوند؛ این اختلال‌ها به دلیل مهاجرت سامانه‌های بانک سپه به سامانه کربنکینگ این بانک خواهد بود.
هم‌اکنون داتین به عنوان پیمانکار این طرح در حال انتقال دستگاه‌های خودپرداز این بانک به سوئیچ این شرکت است. هومن مسگری هومن مسگری؛ مدیر طرح استقرار و توسعه بانکداری متمرکز بانک سپه در داتین در توییتی خبر از اتصال ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودپرداز این بانک به سوئیچ داتین داده‌است. او اعلام کرده است که تا پایان تیرماه کل ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودپرداز این بانک به سامانه بانکداری متمرکز امید متصل خواهند شد.
این مهاجرت پس از موفقیت آمیز بودن مانور سوم تست آمادگی کربنکینگ بانک سپه صورت می‌گیرد. سومین مانور تست آمادگی کربنکینگ بانک سپه ۲۶ خرداد ماه سال جاری با موفقیت انجام شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه، به صورت عملیاتی زیر بار برود.
مدیرعامل شرکت رایانه خدمات امید پیش از این در پاسخ به این سوال پیوست که ‌با استقرار و مهاجرت به سامانه امید پیش‌بینی می‌کندی در هفته اول با چه میزان کاهش تراکنش یا اختلال در انجام تراکنش مواجه شوید گفت: «پیش از پیاده سازی این سامانه، با ارائه آموزش‌های لازم به کارمندان شعب، زمینه همراهی حداکثری کاربران با سامانه فراهم شده است. با توجه به نتایج تست‌ها و مانورهای انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم در هفته نخست اجرا، با مشکلات جزئی مواجه شویم که راهکارهای لازم برای آن از پیش اندیشیده شده است و بنابراین در روز بهره برداری با ضریب اطمینان بیش از۹۰ درصدی، این پروژه بهره‌برداری خواهد رسید.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه