ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۰ فروردين

مهرداد ترابیان مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام دیگر حوزه روستایی در حدود یک سال و نیم گذشته را واگذری ۱۲۵۰ دستگاه خودپرداز از طریق پست بانک به عنوان بانک عامل روستایی به تعدادی از روستاها دانست و گفت: عموما بسیاری از روستاییان برای استفاده از خدمات بانکی باید مسیر زیادی را می‌پیمودند تا خدمات بانکی خود را با خودپرداز انجام دهند که این اقدم با استقبال بسیار زیادی از سوی روستاییان مواجه شد.
ترابیان با بیان اینکه گاهی یک روستایی برای دریافت یارانه مجبور بود بخش قابل توجهی از آن را هزینه کند تا بتواند یارانه خود را دریافت کند، اظهار کرد: برای امسال برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات خرده بانکداری در هزار روستای دیگر به دو روش خودپرداز و همچنین دستگاه های Cashless انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه Cashless دستگاهی است که تمام کارهای خودپرداز را بدون دادن پول انجام می‌دهد، افزود: می‌خواهیم شکلی برای آن طراحی کنیم تا حس نوستالژی استفاده از خدمات ارتباطی را ایجاد کند. ضمن اینکه از شرکت های استارتاپی خواستیم که خدمات بیشتری را برای ارایه به این نوع از دستگاه‌ها احصا کنند تا ارایه خدمات به دریافت میزان موجودی و پرداخت قبض محدود نشود و از آن‌ها بتوان خدماتی چون اینترنت همراه، شارژ تلفن همراه و خدمات روستاگردی را دریافت کرد که هم اکنون در فاز مطالعاتی قرار دارد.
مجری طرح ارتباطات روستایی یکی از پرهزینه‌ترین کارهای خودپردازها را پول‌رسانی به آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در شهرهای بزرگ که بانکداری الکترونیکی رشد بیشتری پیدا کرده مردم کمتر از دستگاه های خودپرداز پول دریافت می‌کنند و بیشتر خدمت می‌گیرند که قطعا با توسعه بانکداری الکترونیک در روستاها نیز مردم ترغیب به دریافت خدمت به جای دریافت پول می‌شوند. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک دستگاه‌های Cashless کاربردهای زیادی پیدا کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه