ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر

به گزارش پیوست، پرداخت‌یاران با اتصال به «سامانه‌ی جامع پذیرندگان» اطلاعات پذیرندگان خود را طبق تفاهم‌نامه‌ی امضا شده با شاپرک در اختیار این شرکت قرار می‌دهند.
مدیر نظارت بر شبکه‌ی پرداخت شاپرک با اعلام این مطلب گفت: «شرکت‌های پرداخت‌یار بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شاپرک بر محور مستند تدوین شده توسط بانک‌مرکزی دارند، باید تمام پذیرنده‌های خود را در سامانه‌ی جامع پذیرندگان شاپرک ثبت کنند. این روند پس از امضای اولین سری از تفاهم‌نامه‌ها در شهریور ماه گذشته آغاز شده‌ و طبیعتا ادامه هم دارد.» محمدرضا عباسی افزود: «تاکنون برخی از پرداخت‌یارها، پذیرنده‌های جدیدی را در سامانه‌ی جامع پذیرندگان شاپرک تعریف کرده‌اند و تراکنش موفق هم داشته‌اند.» بر اساس اظهارت او قرار است هر پرداخت‌یارها، پذیرنده‌های قبلی خود را نیز پس از هماهنگی‌های فنی لازم با پی‌اس‌پی به مرور وارد این سامانه جامع کند.
اولین سری از تفاهم‌نامه‌های پرداخت‌یاری نیمه‌ی شهریور ماه میان ۶ شرکت پرداخت‌یار و شاپرک به امضا رسید. پیشنهاد اتصال به سامانه‌ی جامع پذیرندگان و ارائه‌ی اطلاعات به شاپرک از سوی خود شرکت‌های پرداخت‌یاری مطرح شده بود. آن‌ها در جلسات اولیه تنظیم و تدوین سند پرداخت‌یاری پیشنهاد کرده بودند به‌ جای اینکه اطلاعات خود را در اختیار شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات پرداخت قرار دهند که به‌ نوعی رقیب ‌آن‌ها نیز هستند و آن‌ها این اطلاعات را در اختیار شاپرک بگذارند، این اطلاعات را به صورت مستقیم در اختیار شاپرک قرار دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه