گوناگون
معراج مبرانیا۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور

1- در انتخاب عکس پروفایل خود دقت کنید.
عکس های پروفایل یا نمایه در زمان چت کردن و یا مراجعه افراد به صفحه شخصی شما تاثیرات جدی برطرف مقابل و قضاوت ایشان درخصوص شما میگذارد. اما نیازی به قرار دادن عکس با کیفیت بسیار بالا و یا کلوزآپ نیست. زیرا عکس های با کیفیت و کلوزآپ فرصت مناسبی برای سواستفاده گران از این قیبل عکس ها فراهم می کند.
دومین نکته در خصوص انتخاب عکس است. از قرار دادن عکس های دونفری، سه نفری برای پروفایل بهتراست خودداری فرمایید. چون در زمان چت و برقراری ارتباط طرف مقابل شما دچار تشکیک می شود که شما کدامیک از افراد آن عکس هستید.(( البته عکس های با همسر، فرزند و پدرو مادر استثنا هستند و غالباً قابلیت تفکیک بین شما و دیگر افراد در عکس میسر است))
2- هر کامنت و پیامی را  پاسخ ندهید.
اکیداً توصیه میگردد از پاسخ به کامنت ها و پیام های افراد ناشناس خودداری گردد. جواب دادن به برخی از این کامنت ها به معنی بازکردن مسیری برای افراد بی ظرفیت است. بسیار دیده شده است که بعضی از کامنت ها و پیام ها صرفاً برای این است که نظر شما را در خصوص آن مورد بدانند و بر اساس آن در مورد شما قضاوت و برنامه ریزی تخریبی طراحی کنند.
3- هر پستی لایک کردنی نیست.
دقت کنید که بسیاری این گونه می پندارند که لایک های شما برای پست های افراد به نشانه تائید و علاقه موضوع  نیست بلکه علاقه به ایجاد کننده پست دارد. پس هوشیار باشید که در دام اینگونه پست ها و افراد گرفتار نشوید که بعدها بعنوان مخاطب خاص ازشما یاد شود.
4- وقت شناس باشید.
در صورتیکه یکی از دوستان شما پستی را لایک کرد و یا کامنتی برایتان گذاشت، فوراً از وقت سوءاستفاده نکنید و کارهای عقب مانده تان را زیرپست ها و شبکه های پیام رسان به امید دیده شدن دنبال نکنید و این کار را به زمان دیگری موکول کنید.
5- یهویی ها با احتیاط بیشتر.
گاهی هیجان به اشتراک گذاری عکس های یهویی می تواند برای شما بسیار گران تمام شود. فرض کنید در مکان دوری هستید و عکس یهویی از خود منتشر می کنید. مثلا من و قله دماوند همین آلان یهویی. باید قبول کنیم که همه حلقه دوستان ما در شبکه های اجتماعی بطور کامل قابل اعتماد نیستند و با گذاشتن  عکسی در این شبکه ها به همه اعلام میکنید که من در محل کار و منزلم نیستم و اطلاعات و فرصت بسیار مناسبی را برای سواستفاده کنندگان مهیا می شود تا ضررهای مالی و معنوی به ما وارد کنند.
6- مودب باشید.
بعضی از کاربران دارای دو شخصیت در دنیای واقعی و مجازی هستند. در دنیای واقعی مودب و در دنیای مجازی بی ادب. همواره به یاد داشته باشید که فرقی بین این دنیاها نیست. مطالبی را که در خور شان و شخصیت شما و جایگاه اجتماعیتان است انتشار دهید و پای پست ها دیگران مودب و با شخصیت دنیای واقعی تان ظاهر شوید.
نویسنده: معراج مبرانیا

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
کیارش
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۴ شهريور
👍👏👏👏عالی
ارسال دیدگاه