گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳ مهر

برخلاف آن چه که اکنون تصور می‌شود، بحران اوبر از مدت ها پیش آغاز شده است. می توان گفت آغاز این بحران ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکل گرفت. هنگامی که مدیر عامل این کمپانی در تیم مشاوران ترامپ ظاهر شد. مخالفان این جهت گیری سیاسی با راه اندازی کمپینی با نام DeleteUber#، از  کاربران خواستند تا با حذف اپلیکیشن این تاکسی آنلاین، مخالفت خود را با تراویس گالانیک، مؤسس و مدیرعامل پیشین این شرکت اعلام کنند. در واقع اولین بحران برای این کمپانی کاهش مشتری و جاماندن از رقابت با همتای خود یعنی Lyft آغاز شد.
پس از این با انتشار پستی که یکی از مهندسین سابق اوبر به نام سوزان فاولر در وبلاگش در مورد جو ناآرام و متشنج اوبر نوشت، مخالفت های دیگر کارمندان در مورد بی کفایتی گالانیک آغاز شد. کارمندان عقیده داشتند که مدیریت این شخص، شرکت را دچار بحران کرده است. پس از آن با انتشار فیلمی، مشاجره میان کالانیک با یکی از رانندگان اوبر در مورد کاهش کرایه رسانه ای شد و بر این اساس طبق درخواست هیئت مدیره وی مجبور به استعفا از سمت مدیرعاملی شد. البته وی دلیل کنار رفتن خود را نیاز به مدت زمانی برای استراحت و کنار آمدن با مسئله ی مرگ مادرش در حادثه ی قایقرانی عنوان کرد.
پس از آن مدیر عامل کمپانی به دارا خسروشاهی واگذار شد. این در حالی بود که اوبر با مشکلات زیادی از جمله شکایت کمپانی آلفابت از اوبر به خاطر دزدیدن اطلاعات محرمانه ی خودروهای بدون سرنشین، اخراج تعداد زیادی از کارمندان در ارتباط با حدود ۲۰۰ پرونده شکایت اداری، شامل آزار جنسی و سوء استفاده از قدرت اداری در رفتار با کارمندان و حتی استعفا برخی از کارمندان به دلیل سوء مدیریت در کمپانی، روبرو بود.
با تمام این ها خسروشاهی بر روی کار آمد تا شاید اوضاع کمی سر و سامان پیدا کند اما هنوز چند ماه نگذشته که اولین بحران گریبان گیر وی شد. این بار لندن مجوز فعالیت این شرکت تاکسیرانی آنلاین را تمدید نکرده است. سازمان حمل‌ونقل شهری لندن اعلام کرده این تصمیم در رابطه با عدم پایبندی اوبر به قوانین این سازمان اتخاذ شده است.
البته این شرکت تاکسیرانی آمریکایی امیدوار است که موفق به اخذ پروانه فعالیت مجدد شود. یکی از مخالفان اصلی تاکسی اوبر در لندن، رانندگان تاکسی های شهری هستند. به گفته‌ی آن ها از زمان آغاز فعالیت آن ها، به دلیل قیمت پایین پیشنهادی برای حمل و نقل، کار آن‌ها کساد شده است. شرکت اوبر قصد دارد تا با کسب امتیازات خاصی، مجددا قرار داد خود را تمدید نماید اما به گفته‌ی نمایندگان کمپانی، هنوز توافقی بر سر این موضوع حاصل نشده است.
گفتنی است در تاریخ 23 سپتامبر بیش از 500 هزار نفر فرم تقاضا برای تمدید مجوز فعالیت این شرکت را در لندن امضا کردند. با جلوگیری از ادامه ی فعالیت کمپانی، بیش از 40000 راننده تاکسی شغل خود را از دست خواهند داد. علاوه بر این مردم با استفاده از این نرم افزار می توانند بدون هیچ مشکلی با قیمت پایین به هر نقطه ای از شهر تردد کنند. در حال حاضر  حدود 3.5 میلیون نفر از برنامه ی کاربردی اوبر در پایتخت انگلیس استفاده می کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه