گوناگون
مصطفی طبری۳:۴۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

معمولاً بدافزارها خود را در برنامه هایی پنهان می کنند که رایگان بوده و توسط تعداد زیادی از کاربران دانلود شوند. اما همیشه اینطور نیست، Gunpoder نام بدافزاریست که خود را در پشت یک برنامه شبیه ساز کنسول نینتندو مخفی کرده که اتفاقاً یک برنامه پولی هم هست.
به گزارش Palo Alto Networks، اخیراً این بدافزار خود را در قالب برنامه ای جا زده که ادعا می کند یک شبیه ساز بازی های کنسول نینتندو می باشد و از آنجایی که نینتندو در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است، احتمالاً تعداد زیادی از کاربران فریب ترفند این بدافزار را خورده اند.
در واقع کاربران هم به هکر پول پرداخت می کنند و هم اطلاعات خود را در معرض سرقت قرار می دهند. کاربران برای خرید لیسانس دائمی این شبیه ساز باید مبلغ کمی در حدود 0.2 یا 0.49 دلار را از طریق سرویس هایی نظیر PayPal یا Skrill بپردازند. پس از دانلود و اجرای برنامه، بدافزار قادر خواهد بود اطلاعاتی نظیر بوکمارک ها و تاریخچه مرورگر شما را به سرقت برده و همچنین خودش را از طریق SMS منتشر کند.
به گفته گالو آلتو نتورکز، این بدافزار تاکنون کاربران کشورهایی نظیر عراق، تایلند، اندونزی، آفریقای جنوبی، روسیه، فرانسه، مکزیک، برزیل، عربستان سعودی، ایتالیا، آمریکا و اسپانیا را مورد هدف قرار داده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل Photos ، ذخیره عکس و فیلم رایگان و نامحدود و بسیاری چیزهای دیگر ارائه میدهد.