موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد

چند روز پیش یک محقق امنیتی اعلام کرد که بیش از 950 میلیون دستگاه اندروید در معرض خطر هک شدن توسط Stagefright قرار دارند. این هک با استفاده از بخش پیام رسانی اندروید، گوشی کاربران را آلوده می کند. گوگل به همراه چندین تولیدکننده گوشی های هوشمند اعلام کردند که آپدیتی را به منظور رفع این نقص امنیتی منتشر خواهند کرد.
گوگل اخیراً ادعا کرد که این حفره امنیتی را برطرف کرده، اما بنظر می رسد این اصلاحیه جدید نیز قابل دور زدن بوده و هکرها می توانند باز هم به گوشی کاربران دسترسی پیدا کنند.


براساس گزارش BBC، کمپانی امنیتی Exodus Intelligence معتقد است آپدیتی که توسط گوگل منتشر شده در واقع به کاربران احساس امنیت دروغین می دهد. این کمپانی به سادگی توانست از حفره امنیتی جدی اندروید پس از بروزرسانی گوگل، استفاده کرده و نشان دهد که تهدیدات همچنان وجود دارند.
اما از سوی دیگر، گوگل این بروزرسانی را برای دستگاه های نکسوس بیشتری ارائه کرده و اعتقاد دارد 90 درصد این گوشی ها در برابر Stagefright ایمن خواهند بود. گوگل به BBC در این باره گفته که در این بروزرسانی جدید از نوع شیوه امنیتی استفاده شده که کار هکرها را به مراتبط سخت تر می کند.


به گفته Exodus این آپدیت تنها شامل 4 خط کد می باشد که احتمالآً توسط مهندسین گوگل مورد بازنگری قرار گرفته است. اگر گوگل نتواند بطور موفقیت آمیزی با این تهدید جدی، مقابله کند، دیگر چه امیدی می توان داشت؟
به ادعای این کمپانی امنیتی، گوگل بیش از 120 روز قبل از خبرساز شدن این بدافزار از موضوع باخبر بوده و اقدامی برای رفع آن نکرده است!

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اعتراض کمیسیون اروپا به اندروید گوگل